söndag 10 januari 2010

viva la vida

Hur kan man någonsin förklara med ord den mest fantastiska helgen man haft på oerhört länge? Nåväl, jag ska ge det ett försök iaf.

Fredagen innehöll party. otroligt mkt party! Efter jobbet drog jag hem och började fixa i ordning mig för stundande kvällen. Sofie dök sedan upp och då började festen! På ren chansning, bjöd jag tidigare på dagen hit Micke och hans polare Cristian på förfest, som jag hade pratat med i 2 dagar på facebook. kort och gott, i princip ingenting. Men jag tänkte att det fick bära eller brista. Vågar man inte chansa vinner man heller ingenting. Antingen är dom jubelidioter eller så kommer vi ha oerhört trevligt tillsammans. Som tur var slutade det med det sistnämnda. Två stycken oerhört roliga och trevliga prickar! Kvällen började med ölspelet ala två rundor och med andra ord oerhört mycket dricka. men icke att förglömma, även oerhört mycket skratt!! Marcus, Hanna och Rebecka anslöt senare till förfesten och det bjöds bara på ännu mera alkohol och ännu mera skratt. jag ville verkligen inte att det skulle ta slut! Runt midnatt bar det iväg in mot stan och som vanligt södermalm, Ett ställe. Där fick vi vårt eget bord och kvällen fortsatte i samma roliga anda. Jag dansade med någon tomte på schlagergolvet som förmodligen inte hade en enda skruv fastskruvad. men kul var det och man ska absolut bjuda på sig själv! nån timme innan stängning anslöt även Henrik och kvällen kunde knappast bli bättre. efter mycket fix och trix så kunde vi tillslut ses. mycket trevligt får jag lov att säga! kvällen avslutades på det bästa tänkbara sätt och jag har inte ett enda negativt ord att säga om kvällen i sin helhet. Hur ofta inträffar det att man får till den perfekta fyllan, är med det perfekta sällskapet och har den perfekta utekvällen? Jag kan ärligt säga att jag minns faktiskt inte när jag senast lyckades med det. Tack så hemskt mycket alla inblandade för en riktigt lyckad fest.

Lördagen bjöd på bakis VM 2lax10 deluxe, men helt klart värt allting! Jag lyckades dock pallra mig iväg på en tur och retur till Arlanda för att säga hej till kära Mary som var på genomresa och hade några timmar att döda. Känns som att det var år och dar sedan vi sågs, men det var dock bara ett år sedan. Oerhört roligt att träffa dig igen Mary, jag saknar verkligen tiden som var nere i Cape. Vi har några riktigt grymma minnen där nere tillsammans. Dom tre musketörerna! Kvällen fortsatte i en lika positiv anda med besök från fina Alex, där det bjöds på dillchips, film, spel och mys! alltid lika trevligt med besök från dig. dock inte lika roligt med förlust i spel. hur fan kunde jag missa Guatemalas huvudstad?!? jag får helt enkelt skylla på för mkt alkohol kvällen innan. men man kan ju samtidigt inte låta gästerna förlora, eller hur? nåväl, hur som helst en toppen kväll även det.

Dagen idag har mestadels tillbringats i sängen eller soffan framför tvn och bara tagit det lugnt. Jag kan än en gång inte förklara vilken toppenhelg det här verkligen har varit, eller hur oerhört mkt jag behövde det. men jag gjorde ett försök till det iaf och jag hoppas verkligen det här görs om fler gånger!

imorgon bär det iväg på konferens med jobbet och jag är på plats igen på tisdag. tack allihopa än en gång, och på återseende!

1 kommentar:

  1. Tack för att du kom Jenny :) trodde jag aldrig men jag blev jätteglad!!
    Massa kram från cape

    SvaraRadera