måndag 25 januari 2010

det går bra nu kompis, det går bra nu!

vi kan ju börja med matchen i lördags helt enkelt.
vi förlorade, precis som vanligt.. men... den här gången bara med 1-2. fan vad bra vi var!!! vi hade en riktigt grymt spel tillsammans, vi hade snacket, passningarna, skotten.., ja, allt utom målen. och jag i mål. det var ju iofs oerhört spännande i sig. jag var grymt nervös innan över hur det skulle gå, om jag skulle vara bra, om knäna skulle hålla osv. men jag måste nog ge mig själv lite beröm faktiskt för jag var rätt bra i mål. till och med motståndarna kom fram efter matchen och berömde och sa att fan vad grym du var! DET om något, når verkligen fram till mitt hjärta. fick verkligen beröm från alla. publiken, motståndarna, domarna, seket, laget... ja, alla! så jävla nice! så en förlust kändes ändå inte så hårt på något sätt, dock så var det ju jäkligt olyckligt när vi ledde efter dom två första perioderna. men men! nästa match, nya tag. resten av lördagen tillbringades hemma med en skål värktabletter och lite popcorn. gick fint det med!

söndagen då? fortfarande fruktansvärt ont och nu även med träningsvärk. man kan säga att det inte gick nå vidare. till och med tanterna på stan gick om mig. men men! jag tog mig iaf upp och iväg ut till skärholmen där lilla sofie väntade! hade en riktigt trevlig dag och hon är så himla go sofie! gick och hjälpte mig med att hitta lite kläder till fredag och det lyckades hon absolut med. köpte hem lite av varje så får se vart det slutar någonstans! det var iaf riktigt trevligt.

idag har alla på jobbet skrattat åt mig eftersom jag går så konstigt, med all förståelse. men det blir bättre och bättre och jag knaprar värktabletter på livet typ.

ikväll får jag eventuellt besök så vi får se hur det går. imorgon har jag fullt upp med städning, handling, och lite småfix inför fredag. onsdag är det besök på BOJ, torsdag träning och sedan ääääntligen fredag. fuck vad jag längtar!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar