tisdag 19 januari 2010

If we hold on together

" Ville bara tala om för dig att du är den bästa vän jag nånsin haft!
Jag tror inte riktigt att du förstår hur glad jag är över att ha dig som vän Jenny. Allt känns så äkta med dig och du får en att känna sig så jävla uppskattad hela tiden. Du påminner en hela tiden om vilken fin människa man är och du är så fruktansvärt omtänksam.

Jag har haft många vänner på senaste men jag har ALLTID fått vara den som ger och ger men aldrig får någonting tillbaka. Det har alltid varit så, så det är så vänskap sett ut för mig.

Jag har hört folk säga att vänskap är det vackraste som existerar. FUCK NO hade jag sagt för ett tag sedan. Hur skulle jag kunnat veta hur äkta vänskap känns om jag aldrig fått det bekräftat?

Men nu känner jag verkligen den där äkta vänskapen, hur det känns att kunna lita på någon till 100%, att kunna känna att man får ett ärligt svar på frågor man ställer och hur det känns att vara uppskattad på riktigt.

Och sist men inte minst.. hur det känns att vara två om att hålla vänskapen vid liv.

Hur mycket jag än har gett människor, så har jag aldrig känt mig som en bra vän, eftersom jag aldrig fått samma respons tillbaka. "Får jag inget tillbaka så är jag väl inte värd det helt enkelt?" är väl ungefär som jag har känt. Men jag känner inte så när det gäller dig. Jag får verkligen bekräftat varje dag att det lönar sig att ge. Att göra sitt bästa och mena väl.

Jag älskar dig. Du är den finaste människa jag nånsin haft som vän. ♥"



Igår fick jag ett mail. Det var från min lilla Sofie. Och det är inte för intet som jag kallar henne min lillasyster. Jag behövde bara läsa första meningen så rann mina tårar. Denna människa, denna egentligen lilla människa är så oerhört stor för mig. Vi har egentligen känt varandra många år, men vi har inte umgåtts med varandra hela tiden. Men vi har alltid haft kontakt nångång nu och då. Och det är väl ändå så riktig vänskap skall vara? det skall inte finnas några krav på att höra av sig, krav på att man ska vara där osv. jag VET till 110% att jag ALLTID har kunnat vända mig till Sofie om det har varit något, och hon har alltid ställt upp. Utan gnäll, utan att klaga... hon har bara funnits där och stöttat. Den relation vi har haft till varandra är den ärligaste vänskapen jag någonsin har haft. Och visst kan man tjaffsa och diskutera fast man är vänner, men jag har inget som helst minne av att vi någonsin har gjort det. En sådan här vänskap, är en vänskap att vårda. Något man verkligen skall vara rädd om, för det finns verkligen inte gott om dom. Och det är precis det Sofie gör genom att skicka ett sånt här fruktansvärt fint mail till mig. Det är så ofta man går och tänker saker, men aldrig säger något. Jag är så oerhört glad att hon valde att säga något. Det är det finaste mailet jag någonsin har fått. Jag kan bara hoppas att jag har kunnat ge tillbaka lika mycket till Dig, som du har gett till mig. Jag älskar dig vännen av hela mitt hjärta och jag hoppas den här vänskapen kommer hålla i sig länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar