onsdag 13 januari 2010

Jag är wanted

Jag fick världens bästa bok i julklapp. jag tycker den är så fruktansvärt bra. helt fantastisk om jag får säga det själv. Jag kan inte påstå att jag läser många böcker, men jag läser ibland. Och jag kan verkligen inte påstå att det är ofta jag fastnar såhär i en bok. Jag har ibland fått slita den ifrån mig själv för att jag verkligen är tvungen att sova eller något annat. Som sagt, jag tycker den är grym. Den handlar kort och gott om en snubbe som varit kriminell i hela sitt liv och utfört diverse olika rån och dylik. Nu har han flytt sverige och bosatt sig i thailand i väntan på att nångång kunna komma tillbaka till Sverige och skaffa sig ett liv igen. Hans språk i boken är fruktansvärt roligt att läsa och han berättar väldigt ingående om allt han gjort i sin "yrkeskarriär" så att säga. Den är helt klart läsvärd.

Nu till själva grejen då, denna snubbe har en blogg han skriver på i Thailand, och jag kan inte annat än rekommendera den. Vissa kanske tycker sånt bara är skit, ointressant osv. Men jag tycker det är riktigt intressant att läsa och därför länkar jag nu: här är den och ni borde iaf ta er en titt och definitivt läsa boken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar