tisdag 26 januari 2010

out from under

Hissa
Idag hissar jag människor på tunnelbanan eller bussar som väljer att kliva upp för de äldre. jag tycker det är en mkt fin gärning och jag beundrar människor som gör så. där kan vi tala om rätt uppfostran. jag har fått rätt uppfostran men ibland är jag på tok för lat så jag reser mig inte alltid upp, jag kan faktiskt erkänna det. så jag beundrar människor som gör sånt. speciellt unga. för nån vecka sedan såg jag en liten pojke på kanske 7-8år som frågade en äldre herre om han ville sitta. DÄR kan man snacka grym uppfostran. vilken fin liten pojke! sånt gillar jag.

Dissa
Jag dissar verkligen äldre som ibland blänger på människor ungefär som att det är deras säte någon annan sitter på. Istället för att fråga vänligt om dom istället kan få sätta sig, så ställer dom sig bredvid och blänger. ungefär som att dom käkat blängsylt. det är så otrevligt och ohyffsat. där kan vi snacka dålig uppfostran. eller rejäl bitterhet. ni får själv välja!



Idag på väg till jobbet fick jag uppleva båda. jag tycker det första var bra mkt trevligare. all heder åt yngre människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar