fredag 8 januari 2010

elden

"Men det var längesen, ja det var evigheter sen nånting brann i alla fall nära mig.
Har du hittat hem? Ja jag har hört att du har skaffat lägenhet nu och stadgat dig.
Och det är tjatigt att vara på rymmen jämt, det är så mycket man borde klarat av vid det här laget och bestämt"
Lars Winnerbäck - Elden


Jag vill typ göra något med mitt liv. något meningsfullt. som betyder något. inte sitta på kundtjänst hela dagarna och svara i telefonen. det känns faktiskt som att jag har mer kompetens än så. missförstå mig inte nu bara, jag älskar verkligen mitt nuvarande jobb. kollegorna, kontoret, förmånerna... allting är på topp. jag kan knappast begära mer. men det känns liksom, trist... på något vis. och ett nio-fem jobb är inte riktigt min grej. jag vill variera mig. ut och göra något. hjälpa människor, djur eller vad det nu kan vara. jag vill göra något som betyder. men hur vet jag inte. isf måste jag börja plugga, och då har jag inte råd att ha kvar lägenheten. jag kan ju eventuellt hyra ut den om det funkar, men att flytta från 50kwm till typ 21kwm känns sådär. men hade kanske varit värt det. jag saknar plugget. inte just att plugga, men allt som följer med. vänner, festerna, sammanhållningen... det är trevligt! nåväl, vi får väl se vad som händer under detta år.

ikväll kommer lillsyrran på besök. det är tänkt att vi ska supa ner oss. för att tala klarspråk. det kommer bli grymt! man kan minst säga att det blir all in, så håll i hatten. kvällen kommer sedan avslutas på Ett ställe.

imorgon om jag nu inte är alltför bakis, ska jag försöka pallra mig ut till arlanda tur och retur. kära mary gör ett besök där innan hon flyger vidare mot Cape och ville ha sällskap. har inte träffat henne på år känns det som, eller ja, det var ju iaf ett år sedan sist. så det vore kul. får se om jag lyckas.
På kvällen kommer herr A på besök igen. det blir en vin och spelkväll och kommer förmodligen bli lika trevligt som alltid. Jag trivs i hans sällskap!

Min vapendragare ska tydligen på blind-date ikväll också. jag hoppas det går bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar