tisdag 24 februari 2009

South Africa

Vilka minnen. sitter just nu och lyssnar på musik från sydafrika.
speciellt två band, watershed och freshlyground.
Watershed låter inte direkt sydafrikanskt, men dom är ett rätt stort band i sydafrika, dock inte käns i övriga världen tror jag. men det är fruktansvärt skön musik. en musik som dom lyssnade på i gästhuset som jag bodde i under min tid där. jag var tillslut tvungen att köpa skivan och glad att jag gjorde det. för jag hittar ingenstans där det går att ladda hem deras album. om ni hittar, pls tell me!!!
Freshlyground är verkligen ett riktigt sydafrikanskt band. dom sjunger på afrikaan och det är rejält med toner av sydafrikas musik. den skivan spelades på bazbus, en liten minibuss som fraktade fattiga backpackers runtom i sydafrika till olika ställen. fruktansvärt roligt alternativt att resa på, jag rekommenderar det verkligen. och deras musik är så himla skön! Skulle försöka att lägga in clip från youtube men den funkar inte alls för mig just nu så det sket sig. tyvärr :) bjude rpå lite bilder tills vidare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar