fredag 13 februari 2009

På spåret , igen !

Då har man sett klart det näst sista avsnittet av på spåret och tyvärr vart det sista avsnittet för mina två favoriter, fredrik och filip. men vilken sista resa! jag bara rös i hela kroppen när jag insåg att resmålet var någonstans i sydafrika, och det visade sig vara Johannesburg där jag själv ha varit. Mamma sa redan på 10p att dom åkte ifrån Pretoria, hon kände igen sig direkt. Jag tittade nog inte så mkt på vägarna när vi åkte där så jag tänkte aldrig på det, men hon kände igen det på en gång. När frågorna sedan började dra igång, och dom visar en film ifrån lejonstället vi var på, ja då rös jag över hela kroppen. Det var där jag fick hålla i en lejonunge. Tyvärr har jag inget kort på det, utan endast en filmsnutt som finns hemma i övik. Annars hade jag bjudit på den! Det var iaf en upplevelse, och det var oerhört coolt att ena resan gick till Sydafrika. För som så många vet, så ligger det mig varmt om hjärtat. och sedan till råga på allt, visar dom en filmsnutt ifrån lejonkungen, och som så många andra vet så ligger den filmen mig varmast om hjärtat. jag kan alla repliker, alla låtar, allting utantill i den filmen. jag bara älskar den! maria med, naaaaaaa zinpenjaaaa wavvahiiiitziamååååå! (text ur låten) haha.

Sedan kommer jag osökt att tänka på ett helt annat spår, nämligen mitt eget spår. Och man kan verkligen säga att nu är jag på spåret! Idag var det dags för den fjärde och avgörande intervjun, och det slutar med att den 17e april börjar jag och jag får ett eget kontor. Hur jäkla coolt är inte det? :P Jag har fan alltid drömt om ett eget kontor. haha, där man kan ha sina egna fotoramar och sånt. haha. jag tycker det är så sjukt häftigt! det känns verkligen så himla skönt just nu. känns som att allting bara släppte, att det blev ordnat bara i ett enda naffs. precis som det alltid gör för mig.

och igår hade jag sällskap. det var mycket trevligt måste jag säga. lite som gevalia ungefär, när du får oväntat besök. vi drack lite vin och spelade yatzy. jag var fruktansvärt dålig på yatzy. kanske bättre på annat. straffet var ju trevligt iaf. eller priset. det beror ju på hur man ser på det hela. kaffet smakade gott iaf. eller ?

nåväl, imorgon bär det av till uppsala iaf. jag kan redan nu avslöja att min dejt på lördag är min kära och bästaste vän Ida B Byström. det kommer bli en så sjukt trevlig kväll!! :) mjau! och det skall firas med champagne!!





Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp
Lars Winnerbäck - Elden

1 kommentar:

  1. Ja det är en riktigt bra låt. Även om jag sjöng texten på den och inte riktigt förstod vilken låt det handlade om. Men nu har jag kläm på melodin. Naaaazipenjaaa, wawagahisimamååå.. eller hur var det? ;D

    Oh! Har du fått jobb din jävel?! Ring och berätta! Puss

    SvaraRadera