måndag 9 februari 2009

no more job.

nu ska ni titta på nedanstående bilder och ta er en rejäl funderare.
för i övrigt är det jag som tagit bilderna.




jag satt och tittade på ett djurprogram idag som handlade om just maneter.
alltså seriöst, hur i hela friden äter ett sånt där jävla djur?! det påstås att en boxmanet har 24 ögon. men ingen hjärna. hur fan registrerar man då det man ser? och med hjälp av sina dödligt giftiga tentackler så dödar den sitt byte, fisk, och äter det sedan. ser ni någon mun ? ser ni överhuvudtaget någon mage? alltså, hur fan äter en manet som ? jag är helt lost alltså. som dom flesta känner till så har ju dom flesta ormarna olika typer av gift, som på olika sätt dödar sitt byte. något gift förlamar, och något gift angriper nervsystemet osv osv. det finns ju dussintals olika typer av gifter... men manetens gift, den innehåller ALLA olika typer av gift. alltså, det angriper på alla sätt och vis. men okej, en ny fråga då. hur i hela friden får maneten barn?! alltså, hur i hela friden vet man vilken som är en hona eller hane? hur fan parar dom sig? lägger dom ägg eller hur fan gör dom? jag är verkligen helt förbryllad. HJÄLP MIG NÅGON!!!!



nåväl. jag har helt blivit av med mig jobb nu. pga att jag tydligen brytit mot tystnadsplikten. jag har skrivit om mitt jobb i min blogg och det fick man inte göra. men jag har ju aldrig nämnt några namn, förutom mitt eget. och jag har bara skrivit om roliga saker och samtal som hänt, aldrig något negativt. jag fattar inte riktigt men.. har man brutit mot något så har man väl. det var iaf absolut inte min mening. och jag ber verkligen så oerhört mkt om ursäkt för det! jag har iaf redigerat alla mina inlägg och tagit bort allt som varit jobbrelaterat.



men men, idag fyller iaf mormor åt, så jag får säga grattis till henne!
nu blir kvällen fördriven i soffan iaf. puss o kram, ses på stan!






Någon att ty sig till, när långa nätter inte gör som man vill

3 kommentarer:

  1. 1.Hur dom förökar sig?
    Svar:Maneter förökar sig genom att hanarna sprutar sperma direkt i vattnet som honorna fångar upp med sina munnar. I mitten av sommaren släpps larverna som tar sig ned till bottnen och där växer de fast och startar så sin polypfas. Som små utskott står de sedan på bottnen cirka en halv centimeter stora. Vanligen på hösten skivas toppen av och varje skiva blir en separat manet.

    2.Hur äter en Manet?
    Svar:I ett nässeldjurs kropp finns det en tarmhåla som har kontakt med vattnet genom en öppning. Födan tas in till tarmhålan genom öppningen, som också används som utsläpp för avfallsprodukter från tarmen.

    2. Hur kan en Manet utan hjärna ha 24 fungerande ögon?
    Svar: Kubmaneter är ett av dom giftigaste djuren i världen, och dom har faktiskt 24 ögon och den är den enda Manet som har flera hjärnor.



    Där har du svar :D

    SvaraRadera
  2. Maneter måste vara det absolut lustigaste och krångligaste djuret på jorden. Finns det någon som riktigt förstår sig på dom? Och när vi ändå är igång med att prata om vattendjur.. Bläckfiskar.. Lägger dom ägg?

    SvaraRadera