onsdag 19 maj 2010

what's the point of doing anything

kunde morgonen börja på ett sämre sätt? tror knappast det. less jag blir på det här. när det känns som att vissa saker bara gäller mig men inte andra. och att man skäller på någon utan att ens ha talat om det förut. svårt att veta att det gäller då. less2lax10.

sen är det bra att ha kompisar på pressbyrån. fick med mig ett kilo tuggummi idag. det kan ju alltid vara bra att ha! haha. söt är hon iaf. kul att man lyckas skaffa kompisar på pressbyrån av alla ställen. kom osökt att tänka på mitt favoritklipp då. Ett kilo mjöl. Är det inte en förtjusande dag som idag som idag som idag? haha. jag gillart!

idag är det onsdag. snart lördag. det känns trevligt. alltid bra att ha något att se framemot under veckan, det går så mycket snabbare då. nu hänger iofs allt på att det blir fint väder, men om det blir det så vet jag precis vad vi ska hitta på! det kommer bli kanon. och har jag tur får jag dessutom se Joshua radin 2 gånger!! kan knappast bli bättre!

igår tog jag ut Elvis på baksidan i solen och satt och käkade middag medans han hoppade runt. han njöt för fulla muggar och det roligaste var nog när granntjejen kom dit och skulle leka med elvis. hon tyckte det var super kul när elvis jagade henne. vad hon inte förstod var dock att han jagade iväg henne, precis som en hund. och när hon närmade sig mig så la han sig ner och jamade, typ som en hund morrar. och hon kom hon tillräckligt nära så attackerade han henne. haha. jag skrattade förmodligen mer än ungen. kul var det iaf!

ikväll är det dags för BOJ möte. får se vad det sägs för spännande där! det är näst sista mötet innan sommaruppehåll faktiskt så det blir nog bra. sen får jag eventuellt besök efteråt eller om det blir imorgon istället, det märks. trevligt hur som helst!

hela kontoret skrattade även åt mig igår. eller kanske inte hela, men iaf halva. Eva öppnade toalettdörren som är precis mitt emot mitt kontor och dörren har börjat låta rätt mkt när man öppnar och stänger den. då utbrister jag: "men gud vad den gnekar" efter det följer några sekunders tystnad och sedan utbrister alla i skratt. och jag fattar ingenting. jag får sedan veta att här nere säger man tydligen inte gnekar. Eva skrattade mest för hon förstod varför dom andra skrattade. Hon är ju från Härnösand så hon kan lite norrländska ändå. Men jag fattade minst. jag var helt 100 på att man verkligen säger gnekar, men tydligen inte. Här nere heter det knarrar. så nu vet ni det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar