torsdag 27 maj 2010

floorball

Dom som har sett mig spela innebandy, vet att jag verkligen inte är någon snabb spelare. Men, jag har en grym spelförståelse och jag utnyttjar mina annars stora svagheter till mina fördelar på plan. Alla vet ju att jag är en rätt så stor tjej, och det är som sagt min svaghet annars men på plan gäller det att dra nytta av det.

Jag tränade med P94 igår, och jag tror inte att ni förstår hur förbannat snabba såna är. jag hade inte en chans i världen att ens vara i närheten av dom. Men, i sarghörnen var dom chanslösa. eller framför mål. där kom dom ingenstans. Man ska ju ha nån jäkla fördel med en stor rumpa. Jag tryckte folk över sargen, fällde spelare, höll fast dom osv. men såklart rättvist gjort. som man får göra i innebandy. det gäller att vara listig! det är något jag har lärt mig på senare år att göra. jag har annars inte varit så mkt till hård spelare, sedan har jag ju mestadels också stått i mål och då går det inte att vara lika hård. så när jag började spela ute var jag världens mes på plan. men nu har jag lärt mig att dra nytta av det istället. och gud så hatad jag kan vara på plan! haha. men det bjuder jag på!

ikväll efter jobbet ska jag möta upp petra på söder för en glass i den förhoppningsvisa skinande solen. det blir trevligt. lite skvaller och så!

helgen bjuder fortfarande inte på några planer, jag får se helt enkelt vad den har att erbjuda istället när det närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar