måndag 24 maj 2010

hey, soul sister

vilken helg! Joshua Radin, Amy Macdonald och Rabih X 2!!

fredagen blev en mkt på sitt sätt märklig kväll. men ack så fantastisk ändå! Marcus och jag begav oss mot Kungsträdgården för att se årets upplaga av RIXFM festivalen. Eller snarare jag som skulle se och marcus dricka öl. men jag gillart! Darin, Amy och Rabih var grymma, och Joshua var helt fantastisk. När han uppträdde var det nästan som att rixfm var slut och han körde sitt eget. vilken stämning det blev i kungsan! den närheten han har på scenen är helt magisk. jag bara älskart! Marcus hookade såklart precis som vanligt upp några sköna (osköna) människor i öltälten och det slutade med att vi nu ska åka på kryssning med dom. vad fan hände egentligen? nåväl, gratis är ju gott. iaf just då. vi får se hur det blir med den där kryssningen helt enkelt. det var hur som helst en jävligt rolig och galen kväll. ett tips från coachen bara; fråga inte en 8åring vart öltälten ligger, ordningsvakterna har alltid svaret!

Lördagen bjöd på finbesök från småland och det var oerhört trevligt att ses! dagen började med lite parkhäng nedanför mig i det underbara vädret och eftersom solen inte ville gå ner så tog vi en sväng till grönan för att igen få uppleva Rabih, Amy och Joshua. Än en gång briljerade Joshua med vilken fantastisk artist han är och hela grönan njöt. Sedan kan jag berätta att när en dam från Bredbyn ringde in till programmet så fick hon mer jubel än när damen från Upplands väsby ringde in. Så än en gång, Norrland äger er allihopa! Micke var livrädd för uppskjutet och han kommer förmodligen aldrig åka den igen, jag gillart! haha. men extreme levererade som alltid och den gick tydligen bättre för herrn. efter gröna lund bjöd Kajsas på samma kvalité som alltid. Billig öl, grym musik och mysigt sällskap. Sällskapet bjöd ju iofs inte Kajsas på men ni hajar nog. Mysigt var det iaf! Mor har än en gång lyckats charma in sig med sina goda Whiskey kunskaper och det känns ju på sitt sätt bra. Hade varit värre om ingen tyckte om henne. Så nu finns en Whiskey till förfogande uppe i norr och du är varmt välkommen dit Micke!

Igår fick Alfons ett nytt hem och det är rejält blandade känslor kan jag lova. Känns oerhört trist att jag sålde honom, men det känns som att han fick komma iväg till helt rätt hem så jag tror han kommer få det toppen där borta! men jag kommer sakna min lilla Alfons.

Idag lyser solen igen och efter jobbet möter jag upp micke igen för en glass och promenad i gamla stan. Det blir nog fint! sedan blir det middag och vin hemma och imorgon åker han hem igen till Småland. Det känns skönt att vi iaf är på samma nivå och kan ha oerhört roligt tillsammans. Lite trist kanske att närheten blev lika med noll. men man kan ju inte få allt här i världen! trevligt har det varit iaf!


Nu blir det back to work och en fortsatt spännande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar