onsdag 25 januari 2012

When I held ya

I got 99 problems but a bitch aint one!!




Känns som att ett blogginlägg är på sin plats innan den stora resan tar vid. Resfeber deluxe kan jag lova er och det brukar aldrig infinna sig annars. Ikväll har jag försökt att ordna det mesta och få allting på plats. Har lyckats packa det mesta förutom alla stora saker, och resväskan är typ redan full. Inte en susning om hur jag ska lösa det hela men det ordnar sig alltid. På något sätt. Imorgon bär det iaf väg ner till Uppsala för att besöka min kära Ida Byström och få några av resnerverna på plats iaf. Kommer bli en otroligt mysig kväll och det tvekar jag inte alls på. Ska bli riktigt roligt. Sedan på fredag så börjar ju själva allvaret. utlandsresan om man så vill kalla det. (låter så mkt mer exotiskt då). Planet avgår 12:15 från arlanda och sedan väntar ungefär 2h väntan i oslo innan jag flyger vidare till ålesund. Och det är då allting börjar. och ja, jag väljer att se det som en början. Det ska verkligen bli spännade att se hur allting utvecklar sig efter dom här tre fantastiska veckorna på hemmaplan. jag tvekar inte alls på att det kommer bli en mycket trevlig helg tillsammans och det finns många spännande saker inplanerade. Det blir fredagsmys i allra högsta grad på kvällen då vi ska se på spåret och äta sushi, blir säkert några öl nere i hotellbaren också. På lördag väntar ett stadsbesök med oerhört mycket shopping och sen på kvällen så sätts partyhatten på. På söndagen blir det biomys och på måndagen väntar ett spännande besök på de stora akvariet. Ungefär så ser planerna ut i skrivande stund men det kan såklart alltid ändras och justeras. Vi får se helt enkelt. Efter 3 härliga nätter på hotell så bär det iväg hem till fina M (förhoppningsvis om allt går som det ska) och sedan är jag där på obestämd tid. Ingen hemresa är bokad och det känns riktigt skönt. Att få ta dagarna som dom kommer. Jag har verkligen en bra känsla över det hela och jag hoppas verkligen att det blir så bra som möjligt. jag vet iaf att hur det än blir så är det meningen att det ska bli så. resultatet kommer på något sätt bli det bästa för mig. jag lovar att meddela er hur det hela slutar.


Hur som helst så har jag precis avslutat tre dagar på Hola tillsammans med mina fantastiska klasskamrater. Den här gången kan jag dock inte påstå att det har varit lika intressant personligen som tidigare, men det har heller inte varit dåligt så jag klagar absolut inte. Fick även veta att en klassresa i April till stockholm väntar och det ser vi (läs: jag och lindah) otroligt mycket framemot. oja!

Sedan vet en del att det blev lite tumult en dag förra veckan för min del och det var några riktigt tunga dagar faktiskt. Väldigt många tankar från förr väcktes men jag tackar mina otroligt fantastiska vänner för att ni fick mig på bättre tankar igen. Det är väldigt lätt att hamna tillbaks i gamla mönster igen. Det som iaf känns riktigt skönt just nu är att jag verkligen har släppt allting helt och hållet och gått vidare. Jag har accepterat situationen och valt att inte ägna mer energi åt det och det känns så fruktansvärt fantastiskt. Hade det här varit förut så VET jag att jag hade totalt grävt ner mig i det här och hela jorden hade gått under. Ungefär så. Så jag är glad att det verkligen har förändrats, och att jag verkligen känner av förändringen. Som sagt; Han ska pröva din styrka, han ska testa din moral.

Sedan kan jag ju bara tillägga vilken fruktansvärt fantastisk människa och vän Lindah är. Är väldigt glad att jag har stött på en sån fin människa längs vägen och det betyder otroligt mkt för mig. Det är så skönt när man hittar en människa som man verkligen kan prata om allt med och ingenting behöver kännas konstigt eller pinsamt. Hallelujah säger jag på det!


Nåväl, det här får vara allt för den här gången och nästa uppdatering kommer ske utomlands. (exotiskt som sagt) Ha en riktigt bra kväll och kommande helg nu allihopa. För det ska jag ha!




Du är början på nått nytt och nånting underbart

1 kommentar:

  1. Vet du en sak? Tacksamheten är enorm från min sida. Att du skulle visa sig vara min något yngre kopia kändes ju lite otippat i början. Men nu är det ju så självklart.

    Önskar dig all lycka i grannlandet med äventyren och fina M. Äventyra lite åt mig med. :)

    Puss och kram!

    SvaraRadera