torsdag 19 januari 2012

Elegi



Varje torn du bygger upp ska nån annan rasa ner
Nån idiot som bara ser sin chans ska ta den



Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här dagen. Jag är verkligen uppriktigt sagt ledsen över hur en annan människa kan bete sig sådär elakt mot någon annan. Dessutom med vilje och dessutom med just den intentionen, att vara så pass elak. Att en så liten människa kan vara så fruktansvärt stor i käften. I fortsättningen ska jag verkligen inte bry mig om andra människors liv. Jag ska överhuvudtaget aldrig lägga mig i och jag ska aldrig mer fråga. I fortsättningen får människor be om min hjälp ifall dom önskar det. För om det här är resultatet av att bry sig, så slutar jag härmed med sådant. Allt jag ville, ända från första början var erat bästa. Och jag har verkligen inte den blekaste aning om hur du kan få allting till något så fruktansvärt att jag förtjänar att få dom orden ifrån dig. Jag har aldrig varit så elak mot dig och det vet du också. Så jag kan bara önska att du iaf är människa nog att känna ångest över det. Numera har jag dock tryggheten i mig själv att verkligen kunna känna efter vad som jag har gjort fel och inte. Att inte ta åt mig av dina kalla och elaka ord, den tiden är förbi. Men det är oerhört lätt att falla tillbaks till gamla mönster och gamla tankar. Jag tänker dock inte låta en sån här barnslig och meningslös sak förstöra allt jobb som jag har lagt ner på mig själv. Allt jobb med att förändra mig och mina tankar, mitt sätt att se på mig själv. Det ska INTE falla tillbaks på noll igen. Jag är starkare än så. Jag ÄR bättre än så.

Som tur var är så är fallet såklart inte som hon skrev. Att jag är ensam längre. Jag vet dock att jag verkligen själv försatte mig i den situationen tidigare, att det var mitt eget fel. Men inte längre. Jag är så lycklig över att jag har så fina vänner här hemma som bryr sig så mkt om mig och vill mig väl. Tack för att ni finns och tack för att ni stöttar mig.

Träningen idag gick oväntat bra iaf. Övningarna var väl sisådär, men spelet gick dessto bättre. Fick till några bra brytningar och det kändes bättre helt enkelt. Den här dagen behövde det slutet. Nu blir det Winnerbäck i massor så på återseende gott folk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar