måndag 9 januari 2012

Lyckliga gatan

Idag var jag och lunchade med bästa Idamarie på Reuterdahls. Har faktiskt aldrig varit där tidigare och det var en mycket positiv överraskning. Trevlig personal, trevlig miljö och super god mat. Ett ställe jag verkligen kan rekommendera. Vi hade mycket att prata om och vi uppdaterade varandra så gott det gick om allting. Blev även bestämt att hon gör mig sällskap till 50års festen på lördag vilket kommer bli grymt! En hel dag får det bli där jag lovat att sminka henne och vi ska bara gotta oss hela dagen med bubbel, drinkar och annat gott. Det är redan 12st anmälda och 30 som inte har svarat så prognosen bådar gott. Kommer bli en grym fest som alltid, med all säkerhet!

Känns som att allting bara går min väg just nu och det känns helt magiskt! Har aldrig någonsin tidigare känt såhär och jag är så himla glad att jag får uppleva det. Har läst gamla blogginlägg från 2009 osv och många av dom var verkligen så oerhört dystra. Jag mådde verkligen inte bra då och jag är så glad att jag har klarat av denna förändring. Har några kompisar just nu som genomgår det jag gjorde för något år sedan och jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att dom också kom på rätt väg och lyckas göra den förändring som jag gjorde. Man kan verkligen inte ens ana hur fantastiskt det verkligen är när man väl har lyckats. Och jag känner igen alla klassiska ursäkter som jag själv använde till varför man inte ska göra det och jag vet att allting bara bottnar i en enkel rädsla. Men kom ihåg att det aldrig kan bli värre, du har bara att vinna på att göra det. Och försöka finns inte med i bilden, antingen bestämmer man sig för att göra det eller så låter man bli. Så enkelt är det faktiskt. Tror eller ej.

och ikväll börjar äntligen innebandyn igen efter uppehållet. känner mig ordentligt peppad på en träning så vi får hoppas att det går bra sen också.

Resten av veckan är dock helt oplanerad så jag ska försöka styra upp lite saker så att inte tiden går så himla sakta hela tiden. Den 27e känns förjävla långt borta faktiskt. Men jag ska allt göra mitt bästa för att tiden ska gå så fort som möjligt fram tills dess.




Den vackraste stunden i livet var den när du kom,
och allt var förbjudet.
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om,
för det ekar i huvet' .
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar