onsdag 1 februari 2012

Titanium

Jag tror att den som producerade mig måste ha glömt att installera en hel del funktioner, för ibland är det verkligen inte mycket som fungerar.
Jag förstår verkligen inte hur man som människa väljer att komma ihåg en negativ mening när man innan har fått höra 10st som är fantastiska. Varför är då dom bra meningarna som bortblåsta? Jag är iaf otroligt nöjd över mig själv som lyckats ignorera 3-4st meningar som hade kunnat vara dåliga, men valde att försöka tänka bort dom. Vilket också fungerade. Det jobbiga med allting är dock att man får sådan sjuk ångest efteråt när man inser vad man har skapat över egentligen ingenting. Nåväl, jag har iaf kommit en bra bit på vägen hittils och vägen kommer fortsätta att vara hyffsat rak iaf. Ibland blir det såklart en del kurvor men dom svänger alltid tillbaka. Ett ständigt pågående arbete. Och om jag kunde så hade jag gett alla årets dagens ros till fantastiska Lindah som är ett väldigt stort stöd för mig när dom dåliga tankarna kommer. Du är verkligen guld värd!

Hur som helst, ni kanske undrar hur jag har det här borta i utlandet? Jag kan bara meddela att jag har det fullständigt fantastiskt och ingenting annat. Comme une histoire som min kära Elsir skulle ha sagt det. Jag har verkligen blivit behandlad som en prinsessa och ingenting annat. Dagarna i Ålesund på hotellet var helt underbara. Vi åt god mat, drack goda drycker, testade på ålesunds uteliv, shoppat, varit på bio, klappat rockor och tittat på pingviner. Hittade även världens godaste fish n chips och jag förlorade i biljard men vann i geni. Undra vad som var viktigast! Nu är vi iaf "hemma" hos M i byn där han bor och imorse blev jag väckt med frukost på sängen. Som sagt, jag är oerhört lycklig för tillfället. Vill inte på någon punkt överhuvudtaget åka härifrån men en saknad efter elvis och ester börjar faktiskt infinna sig nu. och såklart mor och far. (mamma blir sur om jag inte nämner henne). Det väntar ju också en trevlig inflyttningsfest på nygatan vad jag vet nu på lördag så den lockar ju såklart, men vi får se hur det blir med hemresan. Om jag skulle lyckas smussla ner M i min resväska så åker jag på en gång, men det uppdraget blir nog inte så enkelt tyvärr.

Det som känns spännande just nu är hur fortsättningen på den här resan kommer se ut. Och om det ens blir någon fortsättning. Jag kan ju tyvärr för tillfället bara tala för min sida men där finns det definitivt en fortsättning på detta. M är en fruktansvärt fin person, på alla sätt och vis. Han behandlar mig så oerhört fint och jag vill inte alls lämna honom. Jag lovar dock att hur fortsättningen nu än blir så kommer jag meddela er. Var så säker!




Sedan har jag för första gången på jag vet inte hur många år sagt ifrån till en väldigt nära person. Och ni kan inte ens föreställa er hur fruktansvärt jobbigt det var att göra, men ack så fantastiskt det känns att ha gjort det. Jag har låtit alltför många människor trampa på mig i mitt liv och det får vara slut på det nu. Man kan inte ge en person hur många chanser som helst och jag kan inte tillåta mig själv att bli hur sårad som helst heller. Så nu fick det vara nog. Jag kommer alltid att bry mig oerhört mycket om den här människan men det finns en gräns då orden tillslut inte har någon betydelse, utan då det är handlingarna som måste ta över. Och tyvär har det varit väldigt mkt snack men absolut ingen verkstad överhuvudtaget och då blev det såhär. Det är absolut inte menat som något dramatiskt slut från min sida, men det jag menar är att ett förtroende måste förtjänas och byggas upp och kan inte hela tiden rivas längre och längre ner. Så nu får man helt enkelt börja om.

Nåväl, nu ska vi inte hänga läpp för något sånt här. jag hyser inga tvivel om att det kommer lösa sig precis som allting annat gör. Nu sa jag iaf börja med maten innan fina M kommer hem så på återseende mina kära!




And it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I had missed the first time that we kissed
'Cause you broke all your promises

And now you're back
You don't get to get me back

And who do you think you are?
Runnin' round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul





Well you can cut a rug
Watching you's the only drug I need
You're so gangster I'm so thug
You're the only one I'm dreaming of, you see
I can be myself now finally
In fact there's nothing I cant be
I want the world to see you'll be with me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar