torsdag 24 juni 2010

semester del 2

så har lite mer än halva semestern gott, och jag ska försöka ge er en liten update om vad som redan har skett och kommer att ske innan semestern är till ända.

på torsdagen förra veckan blev det en jävla fest. en helt fantastisk fest om jag får säga det själv. i riktig sofie och jenny anda!! dagen började med ett glas (läs: flaska för jenny) ute i parken med grym musik i strålande sol, kunde ju knappast börja bättre. det följdes dessutom av många oerhört intressanta diskussioner. kvällen fortsatte och vi begav oss in till kungsan för att göra stan osäker! självklart hade vi med oss förstärkning (läs: 3 färdigblandade groggflaskor) till den fortsatta kvällen. det spelades grym musik och vi visade alla vilka som verkligen kunde sjunga (läs: inte), trots att Joshua lyste med sin frånvaro. och tro mig, jag har redan upplyst mix megapol om min ilska angående detta! en ny favorit efter detta har nu blivit broken doors låt Angel. kvällen fortsatte och vi begav oss mot vårt kära söder och Kajsas för er drink innan vi skulle bege oss vidare. men precis som alltid så blev vi kvar där. först hookade vi upp två förlovade farsor, men som självklart bjöd oss på dricka och vad är vi då att säga nej! dom gick dock vidare som tur var och trevliga som vi är så skålade vi oss vidare. och där fastnade jenny. ett grabbgäng på 5 killar som kom från England. kvällen kunde inte bli mer fantastisk än detta! gratis sprit OCH engelska. någon där uppe måste ha haft ett öga på mig den kvällen iaf. men what happens on kellys, stays at kellys... så vi kan helt enkelt lämna fortsättningen där. jag kan dock säga att festen slutade kl 7 på fredag morgonen. så med andra ord var en tågresa kl 11 på fyra timmar inte speciellt rogivande. men vem är jag att klaga efter en sådan fantastiskt kväll!

väl här hemma i norrland har det inte gjorts speciellt mkt förutom att enbart njuta av semestern hemma med vin, fotboll, altanen, god mat och mor & far. vad mer än så kan man begära? elvis har kastrerats och han var hyffsat groggy efter det. så pass groggy att han senare på kvällen ramlade ner i toaletten och skvätte ner hela badrummet.

ikväll var även den mest fantastiska kväll jag haft på länge. det blev filmkväll med anna mary och ante! jag har inte skrattat såhär mkt på jag vet inte hur länge! dom där två typerna är det roligaste man kan hitta i två par skor, och jag har saknat er båda sjukt mkt. så tack för en riktigt grym kväll!

imorgon väntar en heldag på stan med mor och mormor, följt av en kväll ute på altanen med god middag, kubb turnering och spelkväll. med andra ord kan man säga att just nu, är livet oerhört fantastiskt!!

1 kommentar:

  1. "kvällen fortsatte och vi begav oss mot vårt kära söder och Kajsas för er drink innan vi skulle..." Kajsas?!?! HAHAHA

    SvaraRadera