torsdag 3 juni 2010

Peru

När man åker utomlands skall man ta seden dit man kommer tycker jag. Som t.ex när vi åker till asien, där solar vi aldrig toppless och prutar oerhört mkt när vi shoppar. det är ju att ta seden dit man kommer. jag tycker det är att vara artig mot befolkningen. eller som när anna och jag var i thailand så klädde vi oss i något gult på måndagar för att hedra deras kung. eller tutade i en kulle med vespan för att buddha skulle ge oss tur. att vara artig som sagt.

när vi åker till peru tycker jag också att vi ska ta seden dit vi kommer och vara artiga mot ursprungsbefolkningen. eller hur mamma? vi tycker ju att invandrarna som kommer hit också ska ta seden dit dom kommer även fast dom själva är för dumma för att förstå det, så vill vi ju gärna det ändå. och man ska ju göra själv som man vill att andra ska göra.

jag tänker iaf vara artig och ta seden dit vi kommer, jag ska iaf tugga kokablad.


Läs här så förstår ni.

1 kommentar: