måndag 7 juni 2010

Bröllopet.

så var det dags för ännu en jobbvecka och man är nu tillbaks i sthlm igen efter en helg i norr.

resan började med ett totalt kaos på centralstationen och elvis var galen. jag med kan jag lova. det var så mkt folk så jag kom inte en fram och kunde hämta ut min biljett. galet var ordet! fick sedan veta att det var nån dum norrman som blivit påkörd av tåget, tyckte att han hade kunnat blivit det en annan dag istället. men jag hade tur och blev endast 36 minuter försenad. så fort vi satt på tåget och det började rulla så blev elvis också lugn. tågresan gick bra och jag blev sedan upphämtad av mor i sundsvall för färd hem mot övik.

på lördagen var det full fart. upp och iväg till frissan för att få håret stylat och fixat, grymt nice blev det! sofia vet precis vad hon ska göra. efter det var det makeup store och marianne som visste vad hon skulle göra med färgerna. fantastiskt var ordet och med outfiten på var jag så jävla snygg. faktiskt! mer sånt åt folket säger jag! kl 3 var det dags för bröllopet och dom gjorde minst sagt en egen entré. solen sken men det blåste väl lite väl mkt tyvärr, men som tur var så höll sig iaf regnet borta. kändes ändå på nått sätt lite overkligt att det var min kusin som gifte sig. att han blivit så stor! men både han och maria var otroligt fina där framme vid "altaret". vi var ju trots allt ändå utomhus. sedan var det dags för middag, tal och underhållning. kan utan att tveka säga att mammas tal var helt klart det bästa. och när till och med min kusin började gråta så säger det väl allt, eller hur? sedan var det dags att börja pimpla alkoholhaltiga drycker, för det skulle ju vara tomt när vi åkte hem, men jag tyckte att det var dåligt tryck hos min morbror. mycket snack och lite verkstad och mjölkbussen visade ändå högst nivå. det gäller att vara listig som sagt! kvällen var hur som helst perfekt och jag är så glad för min kära kusin och hans marion.

söndagen sovdes mestadels bort och mor väckte mig halv tre. då var det bara att packa ihop, äta lite och sedan bar det iväg hem igen till sthlm.

denna vecka har jag ingen aning alls om vad den erbjuder, förutom en kryssning på fredag med gänget och en bakis deluxe dag på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar