torsdag 30 juli 2009

inshallah!

betyder om gud vill. och idag ville gud mig väl.

igår blev min lilla älskling oscar akut sjuk. han låg bara och krampade i sin bur och hade väldigt svårt med andningen. jag fick panik, men allting löste sig så oerhört bra tillslut. peter, som är tillsammans med anna, som jobbar på ett djursjukhus var så gullig så han kom och hämtade mina råttor. så alla tre avlivades igår. det var för allas bästa. det är ju så att råttan är ett flockdjur och när dom har levt så nära inpå varandra så kan dom andra två stressas ihjäl om en försvinner. så vi tog bort alla tre och dom är nu på ett bättre ställe. fruktansvärt tungt var och är det fortfarande.

men alldeles nyss fick jag ett samtal.
som många vet så har jag anmält mig som akuthem till stockholms katthem, och just precis ringde marja och frågade om jag har möjlighet att ta hand om en snäll liten katthona. kunde det vara bättre timing?! det sällskapet är precis vad jag behöver! så i eftermiddag får jag nytt sällskap i lägenheten. så himla grymt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar