måndag 27 juli 2009

en svår och jobbig grej

"Du har så lätt att stampa sönder, när Du väl fått in en fot.
Det är så lätt att kasta kärlek där den vackert tas emot.
Men det är inte lika lätt att vara såld på nån som inte går att nå
Det är snart en vecka sen Du ringde, så jag börjar nog förstå"
En svår och jobbig grej


Jag trodde bättre om dig, det gjorde jag faktiskt.
Det är så lätt för alla andra att säga att man ska sluta bry sig, att inte tänka på det.
Självklart, är det alltid lättare för alla andra än en själv.
Jag är egentligen inte ledsen över att det just inte blev något, det jag är ledsen över är falskheten. Det är den som gör mig så jäkla besviken. att Du inte vågar stå för det du gör och tala om hur det ligger till. att människor ska vara så fruktansvärt fega. det gör mig ledsen. att man måste vara oärlig. det gör mig så oerhört ledsen. men tiden läker alla sår, även detta. man får bara vänta på att tiden passerar.

jag känner verkligen att jag behöver morgondagen. jag hoppas att Vi ses då iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar