torsdag 23 juli 2009

Som jag hade dig förut

"För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement 
Två ögonpar i tomhet från september till advent
För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt
För en kvinna som sa "allting är förstört, allt är bränt"

Lars Winnerbäck - Elegi

Där har ni det som sammanfattar läget just nu.
Han ska pröva din styrka han ska testa din moral.
Det känns som att Du fet ljuger och det känns som att
Du lägger över allting på mig. Har jag fel? Jag tror inte det.
Min känsla brukar inte vara fel. Hittils, har den inte
varit det iaf. så varför nu! Är jag förvånad? Ja, faktiskt.
Jag hade inte väntat mig detta
.

"Du älskar bara rött, och leker vacker romantik
Det är så lätt att haka på, det är sån lockande mystik
Men en dag är allting preskriberat och en del av Din lyrik
Jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik"

Lars Winnerbäck - en svår och jobbig grej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar