torsdag 8 april 2010

long time passing

nu var det ett tag sedan jag skrev något här, men det har sina anledningar. dels så har jag varit hemma och dels så har jag varit arg. tänkte att det inte är någon bra idé att skriva här då. nåväl.

Norrland var fantastiskt skönt iaf, och det var riktigt nice att vara hemma igen. Det bjöds på oerhört god mat i hög klass, mycket spel, lite vin och mycket skratt. Kan säga att jag och far kickade ass i på spåret denna gång. mor hade inte en chans! hon var nog på ett helt annat tåg den här gången, och gladast är nog räven. Måste bara få tillägga att jag tycker det är så sjukt roligt när man ger ett svar på en fråga, och man har egentligen inte den blekaste aning om vad ens svar ens betyder eller är för något, men man svarar det för att det dök upp i huvudet och man inte kom på något bättre. sedan visar det sig vara helt rätt. så gjorde jag. fermentering. är det någon som vet vad det är utan att googla? det visste då inte jag iaf. men jag svarade det. för att det var det enda ordet som dök upp i mitt huvud. och vart jag har fått det ifrån det har jag ingen aning. men det är alltså en process när man lagar till surströmming. galet värre. men det viktigaste var iaf att vi vann. hur många gånger vann du mamma? lördagen bjöd på fest i all ära med min kära anna! fasen vad roligt vi hade. kändes som att det var år sedan vi gick ut och det blev verkligen all in! tydligen var blondinbella i farten och festade i övik också. trevligt! söndagen var det dags för gänget att komma på middag. längerts, stenlunds och perssons var i farten i spel igen! kan ju säga att för mitt team gick det mindre bra då vi tydligen spelade var för sig. sedan tog mammas lag min seger och tyckte det var roligt, gladast var nog räven. sedan bytte jag lag, nynnade lite grann och kammade sedan hem vinsten. det gäller att vara listig! gustav var livrädd för elvis och hugo blev jagad. Norrland var som sagt helt fantastiskt!

det här med att jag var arg.. så kanske jag egentligen inte riktigt var arg på det viset, men jag är bara så trött på alla idioter runtomkring mig. som säger en sak och verkligen gör en helt annan. det har två människor varit starka bevis för. den ena önskar mig ett bra liv så fort jag inte tycker som honom och den andra lyser starkt med sin frånvaro så fort han mår bra, och när jag väl tar upp det hela så är det precis det han gör, lyser med sin frånvaro. känns som att det tyvärr är dags för ännu en rensning. något jag absolut inte vill göra, men fortsätter det såhär är det inget jag vill ha i mitt liv. missförstå mig rätt, jag vill så gärna ha kvar er två i mitt liv då ni är oerhört speciella för mig.. men det måste även vara likadant andra vägen. ni måste även vilja ha mig i era liv.

dom senaste två dagarna har jag varit på kurs för Guerlain. vilken lovestory! mitt absoluta favoritmärke och deras produkter är helt fantastiska! nu har jag lärt mig allt om ökenrosens egenskaper, hur bärnstenen fungerar, vilka speciella funktioner lotusblomman har och vilket fantastiskt jobb en orkidée kan göra. det har varit oerhört intressant och jag är nu ännu mera såld. en lovestory helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar