onsdag 21 april 2010

Back to black

"Den isländska ekonomins sista vilja var att få sin aska spridd över Europa."
And so it shall be.

Det är vid såna här tillfällen man är jävligt glad över att jag inte jobbar kvar på resebyrån. En människa som inte jobbat där själv, vet inte eller kan inte ens föreställa sig vilket helvette det blir när ETT flygbolag strejkar, och vilket kaos det var när Bangkoks flygplats stängde. Nu stängde hela Europa ner typ. Även fast jag jobbat med det, så kan inte ens jag föreställa mig hur fruktansvärt detta måste ha varit.

Förresten.. vart fan är solen?! allt jag ser just nu är slut. vad är det här?! vad händer med vår värld?

Varken jag eller mamma har sovit inatt, och det märks tydligen vilka som planerar och inte. Pappa sov ju iaf gott. Hur vi än kommer besluta, så kommer det sluta med att denna resa blir dyr. men hur dyr det är frågan. är det värt det? självklart blir svaret ja ifrån mig, men sen är det ju inte jag som håller i pengarna heller. men ska vi åka dit så ska vi göra det nu. för vi kommer inte åka tillbaka dit. jag kan bara hoppas. sedan jag var liten har jag haft tre drömmar. 1: klappa geopard, check! 2: simma med delfiner. 3: åka till galapagos. Och skulle vi nu åka så känns chansen att uppfylla dröm nr 2 också rätt så stor. Det vore bara så sjukt häftigt. och dykningen där ska vi inte ens tala om. Visst, det är "finare" dykning i t.ex bahamas, eftersom det är mer färger, koraller osv. Men djurlivet, det är ju det jag vill åt och det kan man inte ens jämföra. jag slänger med några bilder i ett annat inlägg, bara så att ni ska få en uppskattning om vad man får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar