lördag 2 maj 2009

Örnsköldsvik

jag lämnade storstan för småstan. det känns riktigt skönt för tillfället.
det blev en liten snabbvisit över helgen, men bättre än inget!

vi kan börja med gårdagen dock.
igår fick nämligen gullmarsparken celebert besök. nämligen av tjäppen, kingen, sell och sells flickvän. det blev två rundor kubb och mitt lag vann såklart. Kingen träffade en enda pinne under hela båda spelens gång, och det var ingen mindre än kingen själv. så man kan säga att det blev shack matt. för kingen alltså. sedan satt vi och njöt av solens strålar och smakade på champagnens sötma. jag blev full klockan fyra och bakis klockan tolv. man kan säga att det var en lyckad dag men mindre lyckad kväll. fast kvällen i sig var ju iofs inte olyckad, bara det att jag inte fick i mig så mkt mer dricka. och hade lite problem att gå. så det blev en tidig kväll, tyvärr måste jag säga, för jag hade gärna varit med längre. men jag skulle kunna bo i dina armar för alltid. för jag trivs så oerhört bra där! vi ses mer i sommar hoppas jag!

det första jag gjrode när jag kom hem var att sätta mig ute på altanen i solen och kissen bredvid mig. det är ren njutning. kvällen senare bjöd på underbar potatisgratäng ifrån mor och grillat kött med kantarellstuvning. MUMS!! traditioner är till för att följas så det blev även lite så ska det låta och sedan en spelomgång. Denna gång spelade vi ett nytt spel, planet earth heter det och handar om djur, natur och vår planet. Det finns tre kategorier. Filmfrågan, bildfrågan och snabba frågan. Vid snabba frågan följde denna konversation;

Nämn djur på D
- dromedar (jag)
det följer sedan en ganska lång tystnad som pappa sedan bryter med;
- daim.
svarar han nöjd och glatt.

vid en senare omgång följdes denna konversation;

Nämn djur på S
- snöleopard (jag)
- skunk (pappa)
följer sedan även här en ganska lång tystnad som bryts av mor med;
- snöstjärna.
tror det är någon ny art som kommit på senare år.

Jag vann iaf första omgången och papps vann andra.



Imorgon väntar en bilresa till Sollefteå med mor, far och roland, mammas kollega, där whiskey provning och tre rätters middag väntar. det känns trevligt!



"För under ytan blir ingenting som förr"
Blues - under ytan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar