torsdag 21 april 2011

Words

Så har man provjobbat färdigt för denna vecka. Vilken vecka det har varit egentligen! För en gångs skull så hade jag faktiskt lite självförtroende när det gällde mig själv. Det var en grym känsla att faktiskt ha det när det är så sällsynt annars. Jag har egentligen ingen aning om vart det kom ifrån heller men jäklar så jag boostade mig själv. Jag visste att jag skulle äga på stället! Och det visade sig att jag gjorde det på sätt och vis också.
När dagen var slut så gick jag in som vanligt till personalrummet till Marita för att lämna mitt kontonr. Hon hade tidigare erbjudit mig jobb den 2a maj, men jag var lite osäker på hur det skulle gå eftersom jag lovat att hämta mamma och pappa. Efter ett samtal med mor så var budskapet rätt klart, det skulle satsas på jobbet. Jag meddelade Marita detta och frågade lite försynt hur dom tänkt sig fram mot sommaren, om det fanns möjlighet till mer jobb då. Hennes svar då var nog bland det bästa jag hört. Jag citerar henne; "Du får jobba precis hur mycket eller lite du vill. Jag är chockad över hur duktig du har varit Jenny. Helt otroligt! Du har verkligen tagit för dig ute hos kunderna, tagit initiativ, vågat ställa frågor och du är ju otroligt snabblärd. Vi vill jätte gärna ha dig kvar här."
Hon har inte kunnat sagt det på något bättre sätt. Och hur härligt är det inte när man själv verkligen gått in för något och gett allt och sedan få en sån här belöning på det? Helt fantastiskt. Det var så himla roligt att få höra det och att dom också tyckt att det har gått lika bra som jag har gjort. Jag är faktiskt lite stolt över mig själv när jag ALDRIG tidigare har jobbat i butik och har noll kassavana. När det här tidigare var en omöjlighet för mig, eftersom jag var så himla blyg och trodde så lite på mig själv så jag vågade knappt heja på någon annan. Nu plockade jag typ varenda kund som fanns. Fantastiskt roligt har det varit iaf och jag hoppas att jag fortsätter utvecklas såhär bra.

Påsken närmar sig och inga planer infinner sig förutom en utgång på lördag. Kommer nog vara drösvis med folk ute då vilket känns riktigt roligt. Hoppas även på ett besök från lilla Emma, det vore riktigt trevligt. Så ni som vill festa, hör av er!

Imorgon har jag sovmorgon. Då ska jag ligga hemma i pyjamas hela dagen och bara gotta mig! Puss till påsk på er alla!

1 kommentar:

  1. Jaså? Nu fanns det minsann en puss till påsk?!

    -E

    SvaraRadera