torsdag 28 april 2011

Blyger

Något som jag verkligen stör mig så fruktansvärt mycket på, är folk som verkligen inte tror på att jag är blyg. Missförstå mig rätt, jag har all förståelse i världen för att ni kan ha svårt för att tro på det och det är ju det som är tanken från min sida också. Att dölja min blyghet med att vara kaxig. Jag har alltid varit blyg, ända sedan jag var liten men pga min storlek så intog jag rollen som den modiga, den stabila, den trygga och den kaxiga. Det där har liksom följt med sedan genom åren och hållt i sig lite, rollerna har ju avtagit en hel del genom åren men grundmeningen med det hela kvarstår. Om jag går in i en situation där jag känner mig otrygg och blyg, så går jag in i en roll där jag spelar självsäker och försöker få den andra personen att tro att jag inte är blyg. Jag har ju tydligen lyckats förjävla bra med mitt skådespeleri eftersom verkligen ingen tror mig när jag säger att jag är blyg. Det är ju självklart på sätt och vis en bra egenskap att göra såhär då jag har lärt mig oerhört mkt genom det också då jag går in i osäkra situationer men klarar sedan av dom. Som tex jobbet på Kicks. För några år sedan hade jag skrattat åt den person som hade sagt åt mig att jag skulle jobba i en butik och ta kontakt med människor. Det fanns inte på världskartan. Nu så bad ju personalen mig på Kicks att verkligen vara kvar också, vilket kändes fantastiskt. Men jag finner fenomenet jävligt intressant, att verkligen ingen kan tro på mig. Nu är det ju också såhär att jag har blivit mycket självsäkrare dom senaste åren och är inte alls lika blyg/osäker som jag var för ett par år sedan men ändå. Oerhört intressant må jag säga.

Nu på lördag är det ju valborg och tanken var att vi skulle vara hemma hos oss men som vanligt så blir det inte som vi planerat. Som det ser ut nu kommer vi att tillbringa dagen/kvällen hemma hos Anna som jag har startat operation övertalning hos att inte gå ut på krogen. Usch så tråkigt. Varför vill man göra det på valborg? Det är ju fantastiskt att bara kunna sitta ute och mysa i solen, kanske spela lite kubb, lyssna på skön musik osv. Nåväl, vi får se hur det hela slutar. Kalle är ju också ett alternativ, ute på Hornön var det visst som gällde då. Som sagt, vi får se vart det slutar.

På måndag kommer äntligen mor och far hem! Jag saknar dom faktiskt lite överdrivet mycket just nu så det vore fint om tiden kunde gå fort. Ska bli så roligt att höra hur dom har haft det. På måndag är det ju även dags för jobb på Kicks. Heldag blir det denna gång och även räkna kassa. Blir spännande att se om det går lika bra då som dom tidigare gångerna. Jag hoppas det iaf!

Nu bär det iväg mot lilla kusin som idag fyller systemålder och vi ger honom ett stort grattis på sin dag!

1 kommentar:

  1. Det här inlägget var ju inget vidare. Hur tänkte du nu Jenny Kristina Persson?

    Alla vill ju veta vad Elsir gör, och ingenstans ser jag något på Elsir.

    Gör om, gör rätt.

    Med vänliga hälsningar - E

    SvaraRadera