onsdag 13 april 2011

Don't stop believin'

Fikat på storgatan gick alldeles galant och det var riktigt trevligt att ha hela gänget här må jag säga. Jag är så himla glad över att jag är hemma igen! Fick en super fin inflyttningspresent av dom också plus en god flaska rött! Mycket trevligt var det iaf.

Igår var jag på tingsrätten för att för första gången jobba som vittnesstödjare. Det var faktiskt riktigt intressant och väldigt roligt. Något som jag absolut kommer fortsätta med! Tur att Kenta var där och kunde hjälpa mig med några små detaljer.

Idag var det dags för min synundersökning och nervös var nog bara förnamnet. Ibland vet man ju inte om det katastrofalt dåligt och man bara försöker få det till något litet fel, eller om det faktiskt bara är något litet. Jag fick iaf svaret att det var varken eller. Det var inte katastrofalt dåligt men det var inte något litet heller. Första gången jag skulle kolla på ett par bokstäver så såg allting ut som prickar. När jag sedan fick på lite styrka på glasen så var det som att en helt ny värld öppnade sig. Bågarna är iaf beställda så i slutet av nästa vecka finns dom nog att hämta ut. Kommer bli grymt nice! Samtidigt som jag var på stan så kilade jag in en snabbis på Vero Moda för att kika lite och jag hittade massor. Kände att jag var tvungen att ringa telefonbanken för att se hur mkt pengar jag hade och fick då en smärre chock. Det är ju en sak om man tror att man ska ha ungefär 400kr och får veta att man hade 600kr. Det är ju nice liksom. Men nu skiljde det inte några hundra utan några väldigt många tusen. Gladast var nog räven av det svaret så jag köpte två tröjor och traskade vidare. Kilade sedan in på Kicks för att säga hej och fick då även min arbetströja. Jag ser verkligen framemot nästa vecka!! På vägen hem så funderade jag allt mer vart dom där pengarna kom ifrån, och när jag kom hem så fick jag svaret. Ett brev från brottsoffermyndigheten hade kommit och jag hade nu fått mitt skadestånd. Jag tackar å det ödmjukaste för detta och det kom minst sagt i rättan tid.

Imorgon väntar begravning för morfar och det är lite blandade känslor inför det. Har verkligen ingen aning om hur jag kommer reagera inför det. Det kommer säkert bli hur fint som helst iaf och jag vet vad jag ska lägga på kistan.

På fredag är det äntligen dags för Sthlm och en lunch med bästaste Annika har bokats in och det kommer bli riktigt nice. Maria kommer också att åka ner så på lördagkväll blir det Kajsas för hela slanten. Gud så jag längtar efter det!


På återseende mina vänner!

1 kommentar:

  1. Kajsaz blir ett kärt återseende.

    "OBS! Endast matgäster".

    (Jag tror dock att det betyder V.I.P för Jenni & Elsir jag)

    /anånim

    SvaraRadera