onsdag 20 april 2011

storstaden för hela slanten

Så var helgen förbi och en ny vecka har börjat. Det känns som att det har hänt så mycket så att allt tyvärr inte kommer få plats. Eller så äre just det de kommer. Ni vet ju hur mina inlägg kan se ut. nåväl.

Morfars begravning var verkligen jätte vacker. Det hade inte på något sätt kunnat varit finare och det känns verkligen skönt. Prästen var suverän och jag tror morfar var där och hörde musiken som spelades. Jag valde att lägga 4st jokrar på kistan för det var Morfar för mig. Alla gånger vi varit hos dem och spelat kort och åkt hem förbannade. Morfar vann alltid!! Han köpte för mycket och fick alltid alla jokrar. Men ack så trevligt det var ändå. Tider man saknar men tider man alltid kommer att minnas. Vila i frid morfar.

Det var äntligen dags för sthlm och resan var så mycket bättre ön jag kunnat hoppas på! Jag åkte direkt till mitt förra jobb och överraskade allihopa! Det var så kul att komma tillbaka och verkligen känna att jag varit saknad hos vissa, för dom ska verkligen veta att dom varit saknad hos mig också! Fina Annika bjöd mig på en riktigt god lunch från stationen och det var så kul att få träffa henne igen! Hon verkligen såg i mina ögon att jag mådde bra och bättre betyg kan man nog inte få. Även om jag känner det själv så är det så fantastiskt att det även syns för andra. Det var iaf kul att träffa alla. Och alla dom bästa var där som tur var!

Eftermiddagen bjöd på massa trevligheter. Jay Smith frågade om vägen till Hötorget och när det visade sig vara 5-10min promenad så var det tydligen för jobbigt så han tog en taxi. lyxproblem säger jag. Sedan var det dags för Dalai lama med Gunilla! och icke att förglömma.... Winnerbäck. När han skulle spela sin första låt så började han plinka lite meningslöst på gitarren och jag tänkte vad sjutton är det här?! Det var verkligen ingen början på någon låt och jag undrade verkligen vad som skulle ta fart. När han dock tog en första ton på en låt så nästan skrek jag typ. Självklart spelade han Elegi akustiskt och så jävla vackert. Jag grät som en liten treåring och Gunilla likaså. Han är så bra!! Dalai Lama var verkligen oerhört intressant och jag återkommer lite mer framöver om vad det var han pratade om i ett annat inlägg. På vägen ut ifrån Waterfront så hejade Alexander Skarsgård på oss och gladast var nog räven. Välkommen till storstan tänkte jag!

Kvällen tog fart och jag besökte fina Rebecka på sitt jobb som sedan joinade Maria och mig på middag ute på Mosaik. Det blev mycket surr och mindre öl för en gångs skull men ack så trevligt ändå. Har verkligen saknat fina lilla Rebecka! En riktigt trevlig kväll som slutade ännu trevligare hemma hos Kristoffer. Han om någon har jag verkligen saknat och det var fantastiskt att få träffa honom igen. Bästa kvällen/natten på länge och jag avslutar med Känn en doft av kärleken. 'nuff said.

Lördagen bjöd på mycket sol, mycket öl, mycket skratt och mycket kortspel. Vädret var strålande och dagen tillbringades nere vid söders vatten med snygga Alexander och några öl i handen. Svårslaget vill jag lova och det var riktigt nice att få träffa honom igen. På många sätt och vis. Eftermiddagen innebar middag på världens näst godaste sushihak och jag kan verkligen garantera att den höll världsklass! Kvällen avslutades med plump(igt) kortspel och en sväng in till kära Kajsas. Jag tackar Maria så oerhört mycket för lånet av gästrum och jag hoppas att jag är välkommen tillbaka för jag hälsar mer än gärna på igen.

Mor och far har nu åkt iväg på deras semester och jag är faktiskt riktigt glad för deras skull. Det känns ovanligt att inte åka med och jag förstår om dom har svårt för att äta lunch nu. Men hys ingen oro, jag kommer att påminna er via mail att kl ett varje dag är det lunchdags! Jag hoppas iaf att ni har det helt fantastiskt och snart kommer hem för att laga en kantarellsoppa till mig. Haha!

Den här veckan har även inneburit lite jobb för min del på Kicks här i Övik. Jag avslutade min andra dag idag och imorgon väntar förhoppningsvis inte den sista dagen för alltid men iaf för denna provjobbomgång. Första dagen hade nog inte kunnat gått bättre än vad den gjorde och på mina tre timmar sålde jag 4 dofter och 2st lite dyrare hudcremer. Mycket bra tycker jag iaf och jag hann även med att lära mig kassan på min första dag. En tjej från Åhléns svängde förbi och handlade lite och hälsade på dom andra tjejerna. Dom presenterade mig för henne och sedan blev det jag som fick ta betalt av henne. Hennes komplimang hon gav mig då värmde så oerhört mycket och den tackar jag verkligen för. Hon berömde verkligen mina färdigheter med kassan och frågade hur länge jag hade jobbat hos dem och jag svarade att det var min första dag. Det kändes som att hennes haka föll i golvet och hon var verkligen genuint chockad över att jag hunnit lära mig såpass bra. Hon önskade mig lycka till och hoppades på att få se mig där även i sommar. Det hoppas jag med! Dagen idag gick precis lika bra om inte snäppet bättre och jag känner mig verkligen stolt över mig själv. Sålde många GWPs och ett kvitto hamnade på en rätt stor slutsumma vilket var extra nice. Hoppas på att dagen imorgon går lika bra och att dom är lika nöjda med mig som jag är över att vara där.

Nu ska jag ta mig ett varmt härligt fotbad och mysa ner mig i soffan med Gustav innan greys börjar. På återseende allihopa!

1 kommentar: