onsdag 30 mars 2011

Price tag

usch vad länge sedan det var jag skrev nu. men det har som vanligtvis berott på många olika saker.

kan bara meddela från förra inlägget att jag fick både festa och ligga. och inget av dom var i min soffa så gladast var nog räven! festen var iaf fantastisk rolig och det var trevligt att få träffa Anna igen. Det blir iaf inget mer festande på Varryfd kan jag lova er. jag hänvisar till följande sms konversation med Maria:

M: yo! vad händer?
M: okej.... ?
J: itgånh :)
M: haha va? vart ska ni gå?
M: halloj, du tänker inte på vågel!
M: vart är du?
J: varryfd
M: skriv korrekt kvinna!
J: bzsrrus
M: så mycket klokare :P
J: v vad gör du? villl dj äta på mac?

man kan definitivt säga att jag var vid alla mina sinnens fulla bruk. eller nått. hur som helst en jävligt rolig kväll iaf.

veckan efter fortsatte jag att vara sjuk och vårdcentralen besöktes också. Gustav fick sig en klippning och en tråkig nyhet var även att min lilla Morfar har gått bort. På ett sätt känner jag mig så otroligt glad för hans skull, då jag vet att han kämpat så oerhört mycket för alla andra i så många år. Nu slipper han ha ont och han slipper lida. Han kommer iaf vara oerhört saknad och i fortsättningen kommer jag alltid att salta mina ägg på hans sätt. Precis som han lärde mig på Cypern.

I lördags blev det en spontan utekväll för mig och Maria. Vi hade planerat att sitta hemma och dricka lite vin för att sedan gå ner till public, men som vanligt blir det aldrig som vi har tänkt oss. Kusin Robin kom över på förfest och vi spelade nog den sämsta versionen någonsin av ölspelet. Iaf om man frågar Maria. Skit neger spelades också och jag gick naturligtvis ut som president. Gladast var nog räven! En förfest väntades bokstavligt talat mitt ute i skogen i ett rum lika varmt som en bastu utan musik. Förfesten fick inte 4 av 5 toasts kan jag lova, men det var iaf roligt att träffa Robin lite.

Helgen som nu är på intågande var tanken att vi skulle ha vår inflyttningsfest på lördag, men då ungefär 25 pers svarar att dom inte kan komma så blev vi tyvärr tvungna att ställa in. Nya planen är att eventuellt ha något över valborg, men vi får se hur de blir helt enkelt. det verkar iaf som att lördagen kan bli trevlig ändå då våra kära grannar eventuellt kommer över på en spelkväll och ni vet ju att om det vankas spel så är Jenny gladast. Det blir tyvärr en nykter kväll då jag lovat mor att vara chaufför, men det var det värt med tanke på vad jag tjänade på det. Hon är fin min mor.

jag får ju dock inte glömma vem som var i tidningen nyligen!! min egen lilla papps var det och man kan inte annat än vara stolt över honom. Hela familjen Persson befann sig förra lördagen i skyttishallen då ÖSK hängde upp en tröja i taket med nr 50 och namnet Lara på, tillägnat pappa för sina år inom föreningen. Det var fina ord som sades om honom och han förtjänar dom allihop. När man skriver sitt testamente till ÖSK så tycker jag man kan vara värd en tröja i taket.

och nu om dagarna händer inte mkt förutom evigt jagande efter akassan. papper efter papper som ska skickas in och det börjar bli lite smått drygt att inte få veta hur det kommer att bli. men fortsättning följer och på återseende mina vänner!

1 kommentar: