tisdag 15 mars 2011

Drömmar av guld

Så har precis en vecka gått sedan jag äntligen kom upp till norrland och det är verkligen att time flies. Det har gått sjukt fort även fast jag tycker att jag inte ens har gjort något speciellt. Lägenheten är som sagt inte helt tipp topp ännu men imorgon händer det grejer. Ett badrumsskåp ska på plats och då blir jag förhoppningsvis 3 kartonger fattigare. En lampa saknas dock till sovrummet så det måste införskaffas och sedan ska saker upp på väggarna. Då är allt färdigt. Jag längtar till detta.

Idag mjukstartade Maria och jag lite med träningen och vi fick nog ännu mera insikt i hur pass mkt träning vi faktiskt behöver. Så fruktansvärt pinsamt när man såg hur pass lite man orkade springa, men nu har vi iaf som sagt börjat och det känns fint. Helgen är dock oplanerad än så länge för min del och lite planering efterlyses. Maria kommer att jobba hela helgen så något vill jag allt fördriva tiden med men som sagt, hör av er om planer!

Och ang allt det här med Akassa, försörjningsstöd, facket, underhållsstöd, bostadsbidrag osv osv osv. Varför hade man aldrig nån person från kommunen som kom och berättade om allt detta i skolan?! vi hade ju folk till allt annat liksom men aldrig om sånt här. Känner mig så otroligt vilsen i allt detta och jag vill mer än gärna ha en bättre insikt. Kassakort, arbetsintyg, blanketter hit och dit med mer med mera. Känner att jag inte hänger med för fem öre men jag hoppas att allt kommer lösa sig. Och angående jobbsökande... om jag någon gång skulle bli en sån där person som har hand om ansökningar och urval så kommer jag se till att ALLA som söker blir kontaktade på ett eller annat vis med ett svar. Vare sig det handlar om att komma på intervju till att man inte är intressant. Jag tycker att man faktiskt förtjänar att få ett sådant svar på sin ansökan, allt annat är respektlöst. Och har man inte tid till att fixa sådant själv så ser man till att någon annan gör detta. Så tycker jag. punkt och slut.

För övrigt så saknar jag Kristoffer. sjukt mycket faktiskt. En bil saknar jag också, hade varit fint att ha en egen här hemma i norrland. Någon som har en över?

Och förresten... grattis AIK och min fd granne David. Jag bara älskar när ett lag som INGEN har trott på vinner över det lag som vann serien med 4-0 i matcher. Ordet är fantastiskt å vi e AIK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar