onsdag 30 mars 2011

Dag 18 - Mitt roligaste fylleminne

Så var det dags för artonde inlägget i följetongen Lär känna mig på 30 dagar,
och det handlar om: Mitt roligaste fylleminne

Som förslag ifrån Idamarie så väljer jag att skriva om mitt roligaste fylleminne istället för min favoritfödelsedag då alla mina födelsedagar har varit fantastiska och det här kommer nog vara det enklaste ämne att skriva om också. Mitt roligaste fylleminne är klockrent!




Som de flesta redan vet så har det hänt mycket galna saker när jag inte har varit vid mina sinnens fulla bruk. Det är allt ifrån rosa pantern till fylletaxi, känguru hopp och karatesparkar, supning ombord och överbord osv osv. Men det roligaste jag har varit med om är utan tvekan en av kvällarna då vi var ute och festade i Kapstaden. Många av er har säkert redan hört om detta, men då får ni isf höra det igen.

Vi hade bestämt oss för en utgång med hela gänget ifrån jobbet och om jag inte minns helt fel så var det förfest hos Maja tror jag det var. Bitterfittan som jag så vackert kallar henne för. Förfesten var absolut inget att klaga på iaf och vi drack för fulla muggar. (läs: JAG drack för fulla muggar) Stämningen var grym och efter ett X antal drinkar så bestämde vi oss för att dra ner på byn. Mary den gamle räven hade fått ett hett tips om ett uteställe där ett liveband skulle spela som tydligen skulle vara bra så vi bestämde oss för att åka dit. Stället i sig var uppbyggt på två plan. Det övre planet innehöll en mindre scen, en himla massa fotbollsspelsbord, en bar och några biljardbord. Det nedre planet innehöll en liten dansscen, ett dansgolv och en bar. Det var alltså ingen gigantisk klubb vi var på. Bandet började spela och jag var mer intresserad av fotbollsspelen så jag har ingen aning om bandet var bra eller inte. Efter att jag inkasserat en hel del drinkar för mina vinster och bandet slutat spela så valde vi att gå till nedre plan för att svänga våra lurviga. Musiken där nere rockade och det var bara en massa sköna gamla klassiker. Onykterheten var på topp och vi hade bara så oerhört trevligt. Helt plötsligt kände jag att jag behövde gå på toa och eftersom jag inte utforskat nedervåningen så mycket ännu så trodde jag inte att det fanns någon toalett där utan endast på övervåningen, så jag kilade upp. Väl där uppe reagerade jag på att det var helt kolsvart i lokalen och inte en människa syntes till, det enda sken som fanns var ifrån baren men jag tänkte inte mer på det utan gick in på toa. Lyset funkade inte där heller men jag kom på den listiga idén att använda mobildisplayen som lyse. Nöjd efter att jag gjort mitt och hittat dit så var jag på väg ut och insåg då att jag inte kom ut. Dörren var låst. Och eftersom man är så otroligt smart i fyllan så kände jag på handtaget extra noga, ungefär 37 gånger, men konstaterade efter varje gång att jo, handtaget var låst. Vad fasen gör jag nudå tänkte jag?! Jag är alltså innelåst och inte utelåst. Så spännande. Jag tittade mig runtomkring för att se om det fanns något annat sätt för mig att ta mig ut på och det var då jag upptäckte det jag tidigare skådat men inte lagt någon större tanke till. Baren. Rättare sagt den olåsta baren. Glad i hågen och lycklig över gratis sprit gick jag självklart dit för att höja onykterheten ännu ett steg och började öppna ölflaskor på livet. Jag spelade lite musik på mobilen och satt där för mig själv och hade det riktigt trevligt. Inte en tanke på att jag faktiskt var inlåst och inte kunde ta mig ut. Efter ungefär en halvtimme, 40 minuter så ringde mobilen och jag svarade. Det var Marie, min handledare på jobbet som ringde för att kolla var jag var. Hon började bli orolig för mig när jag aldrig kom tillbaka. Jag berättade för henne att jag var på övervåningen och hon tog med sig en vakt upp för att öppna åt mig. Paniken lyste i hennes ögon när dom öppnade och lyckan (läs: fyllan) lyste i mina. Jag hade alltså suttit inlåst i en bar med en mobiltelefon och inte haft en tanke på att jag faktiskt hade kunnat ringt efter hjälp. jag måste säga att jag iaf hade en sjukt trevlig fortsatt kväll. Och det gäller ju att vara listig, så självklart fyllde jag upp min väska med några öl innan jag kilade ner. Man får inte vara dum inte!

1 kommentar: