torsdag 10 mars 2011

Good ones

Så var man äntligen på plats hemma i Övik. Katter, möbler och saker är på plats och det enda som är kvar att göra är prydnader som ska på plats och eventuella tavlor som ska hängas upp sedan är allt klart. Det känns fantastiskt, lägenheten är fantastisk och det är fantastiskt att vara här med Maria. Jag har verkligen saknat livet här hemma så otroligt mkt, det här lilla spontana. Vänner som kommer över och fikar, middag hemma hos föräldrar, ett spontant besök osv. Det känns fint att ha det så igen iaf.

Annars idag så åkte vi ner en sväng på stan för att kolla läget. Hälsade på Siwan på Kicks för att söka jobb och får återkomma imorgon för att träffa chefen, hoppas på positiva besked då. Gomiddag hemma med Maria, tacos blev det. Anna kom sedan över på lite fika och film och vi såg Remember Me, en helt fantastisk film. Sedan blev det ett spontant besök på en fest i Gullänget och jag var tillbaks till 14års åldern. Fulla fjortisar som bråkar om vem som sagt vad bakom någons rygg, äldre snubbar som försöker ragga på alla fulla fjortisar, hårdrocks musik på hög nivå, häxblandningar i alla dess olika färger och tvspelslirande småpojkar. Välkommen till norrland mina damer och herrar. Vuxenpoäng för att jag sket i festen och laddar för en tidig morgon imorrn istället. Sundsvall och Ikea står på tapeten och lite småsaker skall inhandlas till lägenheten. På fredag är det hemmamys på Håvgatan med gomiddag, på spåret och spel. På lördag kommer morbror och moster över på middag och spel och om jag nu inte sagt det tidigare så säger jag det igen.... Jag är lycklig över att vara hemma igen.




men tiden har sin rätt att förändras där den går
och den är hos dig nu, hos dig och din vän
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen
aldrig älska dig igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar