måndag 18 oktober 2010

high on life

helgen har faktiskt varit en av dom bättre på oerhört länge må jag säga. fredagen tillbringades i eskilstuna med ett oerhört trevligt sällskap och det blev en perfekt kväll. middagen var fantastisk och frukosten likaså. bortskämd blev man också med massage innan matchen och den fick nog sin effekt!

På eftermiddagen var det som sagt dags för min matchpremiär och jag måste säga att den gick fantastiskt. första perioden var väl lite sisådär, men det kan ju ha att göra med att man var fruktansvärt nervös. i andra och tredje släppte nog allt. jag är ju kanske inte känd som den mest tekniska spelaren men till och med jag vågade gå mer med boll och hade nog 5-6 skott på mål. som back tycker jag det är grymt bra! matchen slutade med en seger på 6-3 till oss och kvällen tillbringades sedan hemma i soffan med elvis.

på söndagen gjordes inte ett skit utan jag låg bara i soffan och tog det lugnt. kändes oerhört välbehövligt efter förra veckan och var nog precis det jag behövde.

jag börjar känna mig lite fundersam över framtiden och vad jag ska göra. hur i hela friden kommer folk fram till vad dom vill göra med sitt liv? jag vill så himla mycket. polis, arbeta med ungdomar, jobba med djur... kanske jobba på ett hem för ungdomar som har djur.... föreläsa på skolor för ungdomar... jobba mer med brottsofferjouren... jobba i en resebutik... ja, ni ser ju hur det ser ut. hur kommer man fram till vad man ska göra? jag skulle vilja vakna upp en dag och känna att det är DET HÄR jag vill göra. jag vill ha ett jobb med varierande arbetstider och något som stimulerar mig. såsom att hjälpa människor eller jobba med djur. kan ingen bara säga till mig vad som är rätt för mig?

jag pratar nog i nattmössan nu. jag är fruktansvärt trött. hatar veckorna och lever för helgerna typ.

Puss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar