torsdag 17 februari 2011

I can see clearly now

Här går det tungt i bloggen märker jag men det har sina anledningar. schemat är fullt kan jag lova er! Då jag vanligtvis uppdaterat bloggen på jobbet så har jag även kunnat skriva varenda dag, nu sitter jag nämligen och utbildar den nya tjejen på kundtjänst och har därför inte möjlighet till att uppdatera min blogg. På kvällarna är schemat fullt med aktiviteter varje dag så där finns det heller inte tid. Med andra ord, späckat schema inför flytten och det börjar verkligen närma sig nu. Endast 2v kvarstår och jag känner mig sjukt redo för omställningen.Igår packades kartonger på livet och resultatet såg ut enligt följande. Lite mer än en halv sopsäck kastades med gamla hudvårdsprodukter, smink, parfymer och smycken medans det samtidigt packades två fulla flyttkartonger och en stor ikea kasse med samma innehåll. Trots detta står det ändå en badrumshylla kvar fylld med saker. Gällande min klädgarderob så blev det endast bara två fulla flyttkartonger med kläder. Vad drar vi för slutsats av detta? Jo, att jag förmodligen luktar bra mkt bättre än jag klär mig!

Mycket har hänt på senaste tiden och lägenheten uppe i Övik börjar ta form. Tapetsering och målning av tak är nu klart och det är bara mitt sovrum kvar nu som ska målas, sedan ska bara alla möbler in så är det färdigt! Mor och far kommer ner på besök nu i helgen då jag och mamma ska gå en kurs tillsammans (!!) i självkänsla. Det kommer bli en sjukt spännande kapitel kan jag lova er, och nånstans får jag känslan av att jag kan vara bättre rustad än mor för detta. Det återstår att se. Kursen är hela helgen men den bryts av där på lördag kväll då jag ska hem till min kollega Maria på fest för hela slanten då hon och hennes sambo har gift sig. Jag ser verkligen framemot detta!

Ester har verkligen börjat trivas med mig och Elvis i lägenheten och nu leker dom alltmer tillsammans, inte bara Elvis som leker med Ester. Hon är en så sjukt gosig kisse och man kunde bara önska att Elvis hade varit likadan.


Jag har fått upp intresset för en riktig gammal klassiker men den är så fantastiskt bra så jag tipsar er verkligen om denna för er med Spotify, låten finner ni här!!
Johnny Nash - I can see clearly now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar