torsdag 17 februari 2011

Dag 15 - Mina drömmar


Så var det dags för femtonde inlägget i följetongen Lär känna mig på 30 dagar,
och det handlar om: Mina drömmar


"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one"

Ett vackert citat av käre John Lennon och det är så sant som det var sagt. Jag är en drömmare uti fingertopparna och jag drömmer om så mycket här i livet. Jag skiljer dock på mina livsvisioner och livsdrömmar, och nu är det ändå drömmarna det handlar om. Som många av er redan känner till så har jag redan vid 24års ålder uppfyllt mina 3 livsdrömmar jag har haft så jag håller just nu på att skaffa mig nya. Ett delikat problem om jag får säga det själv. Jag har uppfyllt att få se en Gepard i dess riktiga miljö och jag har även fått klappa en. Jag har fått åka till Galapagos och se elefantsköldpaddorna och ödlorna och jag har även fått se vilda delfiner. En röd tråd som dock följer i nästan alla mina drömmar är att djur är inblandade på ett eller annat sätt. Mina drömmar som jag nu har skaffat mig på senare tid ser ut som följande:

  • Att någon gång få dyka och simma bredvid en valhaj
  • Att någon gång få simma med vilda delfiner. Inte på ett delfinarium
  • Att någon gång åka på späckhuggarsafari och få uppleva dem i deras miljö
  • Att någon gång få resa till Fiji
Den dröm som dock ligger närmast mitt hjärta och för tillfället är den som brinner allra mest är att få uppleva kärleken. Att få träffa någon som jag verkligen älskar och få känna mig älskad på riktigt. Träffa någon att dela mina drömmar tillsammans med och få uppleva nya saker med. Det är vad jag drömmer om just nu. Jag vet dock att jag först måste ta hand om mig själv, men jag tror sedan att Han på något sätt bara kommer finnas där tillslut. När jag har lärt mig att älska mig själv, så kommer även någon annan att göra det också. Det är vad jag tror.

Jag drömmer också om att verkligen få reda på vad det är jag vill här i livet och speciellt då när det gäller jobb. Jag vill så otroligt mycket men jag drömmer om att jag jobbar med det där som jag verkligen är så passionerad av. Att hitta ett jobb jag älskar att gå till och nästan längtar på söndagen när det är dags för jobbet igen morgonen därpå. Att jobba med något jag verkligen brinner för, det drömmer jag också om. Jag tvekar inte på att jag någon dag kommer att förstå vad det är för något, men jag är tyvärr lite för otålig för att vänta alltför länge tills dess.

Jag drömmer om att en dag få bo tillsammans med den jag älskar en bit ute på landet med en liten bondgård och en himla massa djur. Det ska vara åsnor, getter, får, grisar, lamadjur, ankor, katter, hundar, kaniner osv. En liten damm där ankorna plaskar omkring en varm sommardag och naturen nära där hundarna kan få springa fritt. En sjö där man kan gå och ta sig ett svalkande kvällsbad och en liten brygga bredvid där man tar sig ett glas vin tillsammans och tittar på solnedgången. Sånt drömmer jag verkligen om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar