onsdag 10 februari 2010

jag tycker om när jag ser dig vid min sida

jag är så himla trött. jag har knappt sovit något alls nu dom senaste tre nätterna. förstår inte vad det är för fel. drömmer massa konstiga och läskiga drömmar och kan verkligen inte sova. känns som att jag oroar mig för något. känner mig otrygg och rädd på något sätt, men jag vet inte för vad. det brukar ju ge sig tillslut, och förmodligen gör det de efter att jag varit hemma. men tills dess är det drygt. jag går omkring ungefär som en zombie på jobbet. inget smink i världen kan rädda mig nu.

imorgon är det dags för hemgång iaf. det känns skönt. riktigt skönt! saknar mor och far, och mina kissar. som alltid! saknar att ha gurra vid min sida när man ska sova. det är mysigt. en liten trygghet på sitt sätt. när han spinner, då känner jag lugnet. och även fast han väcker mig, så känner jag glädje när han jamar innan han hoppar upp i sängen, ungefär som att säga "hej, nu kommer jag". det är mysigt liksom. på lördag drar nog århundradets festande igång. jag tror inte jag kommer vara körbar förän sent på söndag kväll. för jag gissar på att det blir fest till tidig morgon om jag känner jonas rätt. det kommer bli bra iaf, hur som helst. maten till fredagen är redan beställd, det gäller att vara på sin säkra sida! mamma gör världens godaste mat, bara så ni vet. jag önskar att ni fick smaka, men det kommer vara slut. tro mig!

jag är just nu i funderandet om jag ska skaffa katt eller inte. eller ja, jag har bestämt mig, jag ska skaffa katt. men inte vilken katt som helst. jag vill ha en fin katt. och dom fina katterna är dyra, så jag vet inte riktigt hur jag ska finansiera det hela. kanske får ringa mormor och fråga om en liten slant. hon och jag gick ju alltid på alla kattutställningar när jag var liten. hon kanske skulle se det som en god sponsring? man kanske till och med kan ringa två gånger och ha råd till kattmat också. för jag menar, nu kan man ringa och säga grattis två gånger och hon blir lika glad båda gångerna!

sen klarar jag tyvärr inte av att se längre. du är nu borttagen, men du vet iaf varför hoppas jag. du har gett mig så otroligt mkt längs vägen, men just nu gör det bara ont. och då blir det här bäst.

och fyfan vad jag längtar till lördag! var bara tvungen att säga det.
puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar