måndag 22 februari 2010

hej mitt vinterland

nu först har jag förstått varför sthlmare hatar vintern. jag förstår er av hela mitt hjärta. VILKEN JÄVLA SKITSTAD STHLM ÄR!!!!! alltså, seriöst... vem FAN bygger ett tåg som inte fungerar när det är vinter, till att ha i sverige?!?! hur fan tänker man där?! när det är kaos i sthlm då är det fan kaos. ingenting fungerar! trafiken står stilla, tåg går inte ens och bussar kommer inte ens iväg pga den andra trafiken. till och med min telefon slutade fungera. kan bara tala om för er att 20 minus i sthlm, är fasen inte att leka med. speciellt inte när man har vårjacka på sig. hujeda mig vad kallt det är! jag frös så mkt så det gjorde ont. 3 jäkla timmar tog det för mig att ta mig till jobbet. vilket i normala fall tar 20min.

men ett beröm ska faktiskt shlm få. och det är för alla sjukt trevliga tågvärdar som står där mitt i allt kaos och försöker hjälpa sura, bittra, griniga och förbannade sthlmare. jag hade inte ens pallat 10min. ni ska ha en stor eloge från min sida! vilket jobb dom gör en sån här gång.

kan bara meddela att kaos i sthlm är verkligen inget för en vilsen norrlänning. men nu vet jag tills nästa gång vad jag ska göra. och då ska jag fan i mig stå och vänta på det där jävla tåget.


sådär. det kändes skönt. min lägenhet har iaf blivit fruktansvärt jävla snygg och alla som är nyfikna och vill se är varmt välkomna. hör gärna av er innan bara. helgen var lika kung som alltid, men än en gång... jag hatar sthlm. jag förstår att du inte kunde komma. även om jag så gärna ville det! nåväl.

ikväll ska jag provträna med ett nytt lag faktiskt. det ska bli spännande. får se om jag ens tar mig dit. det kan ju också bli väldigt spännande! ni får helt enkelt höra sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar