torsdag 25 juni 2009

ord är överflödiga

igår var det alltså dags för sommarfesten med jobbet. det var lite skeptiskt sådär inför kvällen, jag tänkte att, antingen kommer jag få sjukt jäkla roligt, eller så kommer alla vara så tråkiga och "pryda" att jag kommer tröttna och åka hem. det blev inte det sistnämnda iaf.

varje år så går festen i ett tema, detta års tema var; Lyx.
do I need to say more? heeeeeelt galet.
kl 17 samlades vi nere i entrén där vi blev serverade champagne, och fick veta att vi nu skulle gå ut till vägen där en bil väntade på oss för att sedan ta oss vidare. och det var ingen bil som väntade, det var två feta limos. inne i limousinerna (stavas?) serverades det ännu mera champagne och fet musik. vi gled sedan genom större delen av sthlms innerstad. och för att vara ifrån norrland så måste jag bara få säga det här: så jääääääääääääääääääääääävla cooooooooooooolt!!!!!!!!!!!

bilarna tog oss sedan till NK, där vi blev avsläppta och förda till deras nya champagnebar där ännu mer champagne väntade. där hade vi även två tjejer som berättade och visades oss diamanter och pärlor. vi fick även kolla på ringar som kostade runt ca 500 000kr. sjukt coolt! när det sedan var klart bar det iväg ut till strandvägen vet jag att det heter iaf. till kajen där alla båtar finns. där väntade en båt på oss som sedan tog oss ut och cruisade runt i sthlm stad i det otroligt vackra vädret. det serverades snapsar, tre olika sorters förrätter, öl och vin. idag kändes det inge vidare att man tog en snaps för att sedan skölja ner den med öl. men då var det kul. jag sjöng även en norrländsk snaps visa. det ni. den gick såhär:
en till!!!!...... en till!!!!!...... åsså en liten till!!! kort och koncist. hahah.

när vi hade åkt runt ett tag så släppte båten sedan av oss på djurgårdsbrunns värdshus (eller nått liknande namn) där väntade en huvudrätt följt av en suverän efterrätt. och självklart ännu mera vin och champagne. när vi kände oss nöjd så beställdes det taxi för vidare färd in mot stan och stureplan. det är som sagt inte riktigt min typ av plats, men riktigt trevligt när allt är betalt såklart. vi gick in på ett ställe, och där fortsattes det att serveras ännu mera champagne. jag måste säga att kvällen verkligen var över alla förväntningar!!! jag hade så oerhört trevligt, tack alla för detta!


sist hem men först på jobbet. så ska det vara tycker jag. idag väntar en lugn arbetsdag för att sedan ta mig hemåt mot norrland. jag går nämligen på semester idag. det ni! imorgon kommer det bli en festfylld fredag minst sagt. det är dags för anna och jag att återigen göra stan osäker. en liten el thailando reunion väntar. lördag är det dags för rixfm festivalen att besöka övik och för helena och mig att göra stan fruktansvärt osäker. jag säger bara en sak; håll i hatten allesammans! det kommer gå vilt till när vi är i farten! en blogg uppdatering kommer nog därför inte komma på några dagar, jag kommer förmodligen ligga fruktansvärt bakis på både lördag och söndag. men kul ska jag. så på återseende allesammans, och Du vet att mina tankar är på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar