onsdag 24 juni 2009

en pissigt solig morgon.

dagen idag har ju inte direkt börjat sådär jätte bra. jag är på oerhört kasst humör faktiskt. skulle försöka ge mig på att sminka imorse, med tanke på vår sommarfest vi har med jobbet idag. man kan ju inte komma osminkad till en fest med ett jobb som jobbar med smink, det kändes lite sådär. men med tanke på att det var typ 150grader i min lägenhet imorse så var sminkningen ingen enkel vals. det rann i princip i mitt ansikte. allting vart kladdigt och äckligt och usch helt enkelt. men jag begav mig ändå till jobbet, och för en stund sedan hände en sak som gjorde denna pissiga förmiddag till en oerhört strålande dag. en av makeup artisterna komme rin på mitt kontor (läs: MITT kontor, mohaha) i ett ärende, men stannar sedan upp... tittar lite lurt på mig och frågar kort: vem har sminkat dig? jag tänkte då att det såg förjävligt ut och hon skulle säga att gå aldrig mer dit igen. jag funderade ett ögonblick på att säga att det var någon på åhléns city som hade gjort det (om det skulle vara fult kunde jag då skylla ifrån mig) men eftersom jag är en såpass ärlig person så bestämde jag mig för att säga som det var. jag svarade att tyvärr så är det jag själv som har sminkat mig. hon tittar på mig med stora ögon och blir nästan alldeles lyrisk.... över hur fint det var!!! va?! vilken grej liksom!! en makeup artist från chanel, tycker att jag har sminkat mig fint. en bondjänta från norrland som typ täljer egna sminkborstar ungefär. så hon satte sig ner och hade 100 frågor om hur jag hade gjort det hela. jag visste ju knappt själv! men jäklar vad roligt det var att få höra. så nu är jag på topp igen! nu är ni återigen välkommen att prata med mig. nu vet ni. puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar