måndag 15 juni 2009

eagleshieldsbay

igår satt mor, jag och far ute på altanen och spelade Vem vet vad.
För er som inte vet är det ett spel där man har olika kategorier och en bokstav, där man på tid ska skriva en sak under varje kategori på den tiden. t.ex; en stad på G, ett djur på G, ett yrke på G osv.

Vi gör dock egna kategorier och när vi då hade avverkat 5st bokstäver så skulle vi då till uppläsningen utav alla för att se vem som vann.

Tillslut kom vi till bokstaven i :

- en fågel på I, jag har inget (mor)
- inte jag heller (jag)
(följs av en tystnad)
- indisk stork, svarar pappa mycket självsäker.

jag och mamma bryter ut i ett hysteriskt skratt från oss båda och påpekar att det finns fasen ingen indisk stork. pappa är nämligen en sån att om han inte kan så kan han hitta på något eget och hoppas på det bästa. han blir helt galen och säger att visst fasen finns det en indisk stork!! han har ett svart ben och ett vitt ben påstår han, när han inte kommer på något bättre. han fick inte poäng för detta. när jag nu googlar på det, så finns det tydligen en indisk stork. dock vid namnet indisk ibbisstork. så tyvärr hade han ju inte fått poäng för det iaf. spelet slutade iaf med att mamma vann. jag kom sist. för er som undrade! men gladast är nog räven. jag hade ju iaf bästa svaret all categories!
Bokstaven i, På polisstationen: Ingela ! jag fick iaf en stjärna i kanten!

Vi sitter ute på altanen en lördag förmiddag och pratar lite om allt möjligt och läser tidningar osv. sedan säger pappa:

- Jenny vet du att det här aloe vera ska börja i övik ?
- ehm........ aloe vera ?
- Ja men du vet den här affärn som ni går på....
- Du menar Gina tricot ?
- Ja precis!! den ska ju starta i övik.

det säger nog det mesta om min pappa :)



Hade iaf en grymt skön helg hemma i övik och jag sov 14h varje natt. man kan säga att det behövdes! och gustav låg vid min sida precis som vanligt. ren njutning!
på torsdag bär det av hemåt igen för att fira midsommar och jag lääääängtar! ska bli spännande att se vart årets utflykt bär av någonstans!

På återseende!


Dagens låt:
Daughtry - what about now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar