söndag 19 april 2009

Storstädarn

idag var det storstädar dagen hemma hos Jenny. Idag har jag packat upp allting från resan och sedan packat in det där det ska vara, jag har strukit kläder, städat hela min klädgarderob, fixat ordning i sminkhyllan, rensat på hall hyllan och packat ner alla vintersaker i kartonger och lagt ner dem i förrådet, diskat och nu håller jag på med tvätt. och jag har haft rätt trevligt idag ändå måste jag säga. lyssnat på skön musik emdans jag hållit på och bara tagit det lugnt. tagit en sak i taget. lagade fruktansvärt god mat och dessutom fruktansvärt nyttig mat. det blev cheddarburgare med avocado och grekisksallad till. snacka om GI. så ja, det känns faktiskt riktigt bra idag. det enda som återstår att göra nu, är att färga håret och sedan packa inför imorgon.

en sak störde mig dock så fruktansvärt mkt idag när jag höll på att stryka. har dom inte uppfunnit strykjärn för blonda?! seriöst, vad fan är alla moln till? ungefär som nej jag vill inte ha moln jag vill ha sol. men det gick bara att välja på någorlunda molnigt, jätte molnigt och molnigt med regn. vad fan har det med strykjärn att göra liksom ? varför kan det inte stå typ med vattenånga, bara ånga, bara vatten eller vad det nu är till för. helt sjukt. jag ska uppfinna ett strykjärn för blonda iaf! önska mig lycka till.

nåväl. imorogn 06:45 kommer taxin för att hämta upp mig till flygplatsen. helt seriöst, jag ska få åka taxi! haha det känns så galet. jag är verkligen inte värd med såna här fina saker liksom. det kanske är små saker för andra men för mig är det faktiskt riktigt stort. jag hade ju lika gärna kunnat tagit arlandaexpress eller så, men nej, jag får taxi. och jag behöver inte ens betala det själv. herregud. veckan i danmark ser jag verkligen framemot iaf. känns lite pirrigt, men jag hoppas det kommer gå bra. gunilla tror ju på mig, så jag får nog också börja med det.


Nu är det dags för att hämta tvätten, puss på er alla så länge!




"Och bara om jag vet att hon väntar
Om jag hör hennes hjärta sakta slå
Bara om hon låg här tätt inuntil mig
Kan jag bli den jag var igår "
Thåström - men bara om min älskade väntar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar