tisdag 14 april 2009

I'm leaving on a jet plane

jahopp. do oker man hem till sverige ikvell do. kenns ju soder moste jag sega. inte so att jag just nu lengtar till att komma hem och borja jobba direkt. hade ju gerna vart kvar her och blivit brun. inte rod. jevla helvette! det blir klippkort po solariet ner jag kommer hem.

har inte all tid i verlden just nu till att plita ner nogot hemskt mkt, men vi har haft 4 dagar her nu i ho chi minh city och dom har varit fantastiska! en helt galen stad moste jag sega. har ju som vart i de flesta storstederna i asien, men ingen har gjort sona intryck som ho chi minh har. po alla sett o vis. trafiken, menniskorna, shoppingen, historian.. allt. det har vart toppen iaf.

vi har besokt cu chi tunnlarna, som vietnameserna byggde under vietnam kriget for att slippa undan amerikanarna, sen har vi besokt krigsmuseet och sett fruktansverda bilder fron kriget. so sjukt galet. forstod ju inte riktigt allt, men det var nogon operation kallad agent orange, der dom sprutade ut massa giftgaser eller gifter her i ho chi minh for att forsoka fo bort alla vietnameser, och do stog det att en matsked av det giftet, kan doda 8 miljoner menniskor. det er ju fan nestan hela sverige!! fattar ni, en matsked?!?! helt galet. det var iaf oerhort intressant.

aja, jag har shoppat som en tok iaf och nu ska vi oka. so nu blir det ingen mer tid her. men imorgon kl 06:00 landar vi igen po svensk mark. vi hors do!!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar