tisdag 6 mars 2012

What have you done?

Jag måste börja med att verkligen å det ödmjukaste tacka Telia!
Jag gick dit för att klaga, 2 gånger, på en räkning på 750kr som egentligen skulle ha varit på 500kr och helt plötsligt så försvann dom två räkningarna på 750kr och istället kom det en på 3500kr. Eran service är så breath taking (bokstavligt talat) att jag nu förstår hur ni kan vara ett så framgångsRIKT företag. Congratulations Telia, you have succeeded!


Efter ungefär 3 månader är jag äntligen tillbaka i min lägenhet med alla saker på sin rätta plats. Det känns oerhört skönt även om alla resor verkligen varit fantastiska så är det skönt att äntligen få vara "hemma". Norge fick sig ett till besök innan den riktiga resan tog vid och det var lika mysigt som alltid. Fick en fantastiskt vacker present av mina fina M också som jag blev helt överförtjust i! Ett super vackert halsband med en stor lila sten och tillhörande örhängen. Morgonen därefter väcktes jag med frukost på sängen med en stor röd ros liggandes på brickan. Jag är världens lyckligaste! Tillslut var det dags för den riktiga resa med destination: Krakow! En sjuhundra mils lång bilresa väntades och med facit i handen så gjorde vi verkligen rätt i att ta in en natt på hotell för att vila upp oss lite, vägarna i Norge är ju dessvärre inte riktigt som här hemma. Väl på flygplatsen var det dags för den (dom) självklara semester ölen och lite wordfeud och efter en kort flygresa så var vi framme och hade landat med väskan i handen 10min INNAN den förväntade ankomsttiden. All ära åt Ryanair måste jag faktiskt säga! När vi kom fram till hotellet väntade sviten och en mycket välkomnande överraskning inne i rummet. Hotellet levde verkligen upp till alla förväntningar och hade en helt fantastisk service-minded personal. Krakow kan jag verkligen rekommendera för alla som har tänkt att åka dit! En fantastisk stad med mycket historia, mycket god mat och mycket god vodka. Allt är billigt och du får 2st öl för 16kr. Vad mer kan man begära? Krakow's zoo kan jag dock inte rekommendera såhär "out of season", då det inte ens fanns några djur där. Och när det gäller Auschwitz så fixa en egen guide att ha med där, köp inte en guidad tur på plats. Det var hur som helst väldigt intressant och sinnessjukt att det faktiskt en gång verkligen har funnits. Det jag dock varmt kan rekommendera är att köpa med sig ett par brödlimpor och ta en tur ner till floden Wisla och mata svanarna, ankorna, änderna, måsarna och duvorna. När jag blir pensionär ska jag bosätta mig vid den floden och sitta där hela dagarna och bara mata fåglarna. Resan var iaf fruktansvärt mysig och jag är så glad att jag hade min fina M med mig!


Tips från coachen om Krakow:

  • - Ta reda på vad platsen heter som du ska till INNAN du sätter dig i taxin
  • - Köp inte en pizza i size big. Det räcker med en liten.
  • - Köp med dig en himla massa vodka hem
  • - Ta inte en guidad tur på plats i Auschwitz
  • - Gå in på zoo om det inte är säsong
  • - Passa på att äta upp dig av deras goda mat för resten av året
  • - Köp en guidad tur i Kazimierz och ghettot
  • - Ät på grande grill


När vi väl kommit hem från resan så väntade en middag och spelkväll på Håvgatan och det var dags för mor och far att äntligen få träffa M. Jag hade ju såklart hintat innan om vad vi önskade för mat för att kunna värva M till familjen på riktigt och jag kan säga att det verkligen lyckades. Mamma lyckades verkligen för att förtydliga det hela. Maten var lika god som alltid! Spelkvällen gick för övrigt väldigt bra får jag också lov att säga. En vinst åt oss var och vi kommer aldrig glömma vad jordens närmsta stjärna heter. Och de ä sant dä! På söndagen var det min tur att få hälsa på M's familj och nervositet var bara förnamnet. Det var första gången för mig som jag träffade någons familj på det sättet, men jag tror att det gick rätt bra då hans mamma ringde dagen efter och sa åt honom att hålla fast i mig. Nästa resa får lov att gå till Honduras!


Det har varit så himla mysigt och underbart att ha M här hemma. Och fördelaktigt! Helt plötsligt så var all snö och is borthackad från min ingång och en fin sandad gång hade skapats. Så himla bra! Jag ser verkligen framemot April då han kommer hem hit på riktigt och man kan börja skapa ett riktigt förhållande tillsammans. Det blir så himla intensivt och krävande när man såhär i början måste umgås så mycket tillsammans. Att vara med varandra 24/7. Både underbart och jobbigt på samma gång. Jag är van att vara ensam, van vid mina rutiner och mina tillvägagångssätt till olika saker, men när man är två st så funkar inte riktigt det. Båda två måste anpassa sig till varandra och både kunna ge och ta. Missförstå mig rätt, jag älskar förändringen över allt annat men jag påstår inte att det är något enkelt. Men snart så, då har jag min M här och vi kan vara tillsammans både så mkt och lite vi vill. Jag är så oerhört lyckligt lottad som har honom. Som accepterar mig för den jag är och mina brister som jag har, och verkligen är beredd att jobba på dem tillsammans. För första gången på väldigt väldigt länge så känner jag ett så stort värde hos mig själv, jag känner mig omtyckt och älskad för den jag är och jag känner att jag kan vara den jag faktiskt är. Jag säger som min oerhört kära och kloka mor sa; Jag har hittat ett fynd! ♥



1 kommentar:

  1. Hej!

    Mitt namn är Kristoffer Gustafsson och jag jobbar på Telias Kundservice. Det låter verkligen inget vidare att du fått en sådan faktura om den nu är felaktig. Om du vill får du gärna kontakta mig via länken nedan med mer information så skall jag titta närmare på ditt ärende.

    Med vänlig hälsning
    Kristoffer Gustafsson, Telia Kundservice
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    SvaraRadera