torsdag 8 mars 2012

What about the future?

Jag har känt mig sjukt deppig hela dagen idag av någon konstig anledning. Vet inte varför och det finns egentligen ingen riktig anledning till varför jag skulle behöva göra det, men känslor går ju dessvärre inte alltid att styra över.

Jag har haft mycket funderingar på vad som ska hända framöver. Vad vill jag göra? Vad vill jag jobba med? Just nu så vill jag inte jobba överhuvudtaget. Jag vill inte gå till ett jobb där jag inte känner glädje över att jobba. Jag vill inte stå och knappa på en dator hela dagarna för jag tycker att jag har mer kunskap än så. Men vad ska jag då göra av mitt liv? Jag har verkligen ingen aning. Det är så många saker jag vill göra och prova på men har inte en aning om det är något av dom sakerna jag verkligen vill och ska satsa på. Och vad händer i sommar? Sommarjobb? Det vill jag inte alls ha om jag ska vara ärlig. Jag vill ha pengarna men inte jobba. Jag vill kunna njuta av sommaren. Det känns som att jag inte har haft någon sommar på jag vet inte hur länge. förrförra sommaren så låg jag på sjukhus med blodförgiftning och förra sommaren jobbade jag konstant inne på Kicks. Jag vill ligga ute och sola hela dagarna! Dricka kall saft och lyssna på skön musik. Det vill jag göra. Inte sitta inne och jobba hela dagarna. Usch. Jag skulle bara vilja hitta ett jobb där det känns meningsfullt att gå till. Dit man verkligen vill gå till varje dag och inte känna en vånda över att gå till varenda dag. Om du vet vad detta jobb är för något så berätta gärna det för mig tack!

Sedan saknar jag M. Känns helt värdelöst att behöva vara ifrån honom en hel månad. Jag vill ha honom här, bredvid mig, i mitt liv.



Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt
Och du berätta' att du saknar mig i natt, det gör jag med
Det är så tyst nerifrån gatan som det aldrig annars är
Det är som om natten här har sett allting och stilla sjunger med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar