söndag 1 maj 2011

Dag 21 - Mina favorit artister

Så var det dags för tjugoförsta inlägget i följetongen Lär känna mig på 30 dagar,
och det handlar om: Mina favorit artister

Jag har många artister som jag tycker om, men dom som ligger mig varmast om hjärtat är dessa. Och där är det i inbördes ordning

  • Lars Winnerbäck
  • Joshua Radin
  • Takida
  • Melissa Horn
  • 3 doors down
  • Johnny Cash
  • Cornelis Vreeswiijk
Lars Winnerbäck och Melissa Horn är pga deras fantastiska texter. Dom sätter verkligen ord på dom tankar och känslor jag själv inte kan beskriva. Resterande artister gillar jag bara för deras musik. Jag lyssnar på alla dessa artister minst en gång om dagen och jag behöver verkligen få göra det. Det hjälper mig när jag är glad, ledsen, lycklig, arg, upprymd, förväntansfull, nervös osv osv. Nedan följer dom låtar som ligger mig extra varmt om hjärtat med dessa artister.

Lars Winnerbäck: Elegi, en tätort på en slätt, Du hade tid, Elden, Fröken svår, Hugger i sten, Ingen soldat, Jag får liksom ingen ordning, Jag är hos dig igen, Om du lämnade mig nu, Som jag hade dig förut, Söndermarken, tidvis.

Joshua Radin: Brand new day, i'd rather be with you, They bring me to you, Today, What if you, When you find me, Winter.

Takida: Never alone always alone, end is near, the things we owe, Between the lines, Tear it up, feeble pride, Curley sue, Handlake village, Jaded, Broken, Reason to cry, die alone, Burning inside, is it right, killed by train, leave me alone, a point of view, give into me, no reason why, what if, score, falling down, close therapy, stay in the rain,

Melissa Horn: Jag kan inte skilja på, lät du henne komma närmre, hanna, långa nätter, vår sista dans, när det äntligen är över, sen en tid tillbaka, new york,

3 doors down: let me be myself, it's the only one you've got, your arms feel like home, it's not my time, kryptonite, be like that, by my side, so i need you, away from the sun, here without you, landing in london, let me go, be somebody,

Johnny cash: cry cry cry, folsom prison blues, highwayman, i walk the line, ring of fire, jackson, rose of my heart, man in black, one, the man comes around, sunday morning coming down

Cornelis Vreeswiijk: Ann-katarin, Balladen om fredrik åkare, brev från kolonien, felicia adjö, hönan agda, mördar anders, personliga persson, polaren per, turistens klagan

1 kommentar: