onsdag 18 juli 2012

SA Holiday

Planerandet av resan till SA och Mocambique går framåt! Vi börjar få en mkt bättre bild över hur länge vi kommer att vara på alla ställen och på vad man ska lägga pengarna på. Hittils ser resan ut som följande:

- 19 november, avresa mot Johannesburg.
- 20 november, ankomst till JNB och flyg vidare till Kap.
- 20-25 november tillbringar vi inne i Kapstaden med tillhörande aktiviteter; Robben island, godahoppsudden, taffelberget, coctail drickande i camps bay, kelande med pingvinerna på boulders m.m.
- 25-26 november tillbringar vi i vinländerna och pimplar vin. Boendes på en vingård och bara myser.
- 26-27 november drar vi vidare längs Garden route och dess vackra landskap längs kusten. Spanar in kalk bay, hermanus och stannar sedan en natt i förmodligen Sedgefield.
- 27-28 november blir det ännu mera tid i bilen då vi drar vidare upp mot Port Elisabeth och stannar till och sover en natt vid något lämpligt guest house.
- 28-29 november kör vi så fort och så länge vi bara kan för att försöka hinna ända upp till Durban och förhoppningsvis Sankt Lucia där vi sedan ska spana in Flodhästar som promenerar på gatorna.
- 29-30 november blir det ännu mera spaning på flodhästar och sedan drar vi iväg uppöver för en natt i Swaziland. Bara för att ha varit i ännu ett land.
- 30 november -2 december. Här har vi några dagar att spela på. Om vi behöver en extra dag i vinländer, längs garden route eller på väg upp mot Kruger.
- 2-4 december så är det dags för Safari i Kruger parken. Vårt mål nu är att fylla vår kvot i the Big five med Leoparden. Ksskss komsi kissen!
- 4-10 eller 11 december tillbringar vi i härliga Mocambique liggandes på stranden och dricker drinkar hela dagarna. Förutom dom dagarna vi ska hälsa på valhajarna och mantorna!
- 11 december, blir det dessvärre hemresa igen mot (förhoppningsvis) snöiga Sverige.

Sådärja. Så ser det ut hittils och det fylls hela tiden på med fler saker. Vi har snart bokat safarin och boendet i Kap och jag har även hittat det ställe vi förmodligen kommer att bo på i Mocambique. Det här kommer bli fantastiskt mina vänner. Det är galet vad jag längtar!


Mitt munsår är förövrigt nästan helt borta nu. det syns bara lite grann nu och jag kan äntligen försöka börja leva igen. Munsåret tog nästan död på mig och jag hoppas att vi aldrig mera ses igen.

Inatt drömde jag om Gustav, min älskade lilla kisse. Jag vaknade imorse av att jag grät för att jag var så glad över att få träffa honom i drömmen. Han var fin min lilla gustav.

Ikväll ska jag bjuda min älskling på en överraskning också, vi får se om han gillar den. Det tror jag nog. Och om jag har missat att berätta det tidigare så älskar jag honom. Otroligt mycket. han är bäst!


Förresten, nämnde jag att jag ska tillbaka till Sydafrika? Lyckan är total!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar