måndag 9 juli 2012

Där jag hänger min hatt

Vill ni ha dom tråkiga eller roliga nyheterna först? Tråkiga? okej, då kör vi på det!

Jag har fått munsår. igen. fast den här gången är dom ännu större, ännu fler och ännu ondare. jag tyckte att jag redan haft min dos med munsår i år då jag redan haft extremt många av dom, men tydligen inte. och för er som aldrig får munsår så kan ni aldrig förstå sånt här. och bara för att klargöra; när jag nämner munsår, så menar inte jag nån sketen liten spricka i mungipan, utan jag menar blåsor. för mig är nog munsår den sjukdom som tär allra mest på psyket. jag blir så fruktansvärt deprimerad när jag får ett munsår så det är galet. det går inte att förklara hur förbannat drygt och jobbigt det är att ha munsår. man känner sig som den absolut fulaste och mest muterade människan i hela världen, även fast jag vet att det känns 1000 gånger mer än vad det syns. just nu ligger jag hemma från jobbet då jag kan knappt prata. kan inte äta eller dricka, får använda mig av sugrör. och nu tänker ni säkert att jag är störd som sitter och gnäller såhär över ett munsår, men då har jag en sak att säga er: Gå och dö, omedelbart!!
sådär. då har vi gjort bort dom tråkiga då.

Dom roliga då?
JAG SKA TILL SYDAFRIKA!!!
Resan är nu bokad, betald och klar. Och det blir ju inte bara jag som åker såklart! Jag ska dit med världens finaste och bästa pojkvän! Det här kommer bli den absolut bästa resan någonsin, det känner jag på mig! Det kommer bli underbart.
Först kommer vi tillbringa några dagar i kapstaden och vingårdarna, sedan är planen att köra hela garden route, förbi eventuellt lesotho och swaziland för att sedan komma fram till Kruger parken där safari väntar. Efter det har vi runt 10 dagar på oss att dyka, sola och bada i Mocambique. Där hoppas jag att min nya dröm går i uppfyllelse, att få dyka med valhajar. Det vore så sjukt awesome. Hela resan är förresten sjukt awesome. Det här är så fantastiskt så ni kan aldrig ana. Jag längtar. Som ett litet barn till julafton!


Annars då? Inte så mycket.
Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar