söndag 13 maj 2012

One of those days

När spriten går in så går vettet ur. Min mor har alltid varit klok!

Helgen är förbi och jag har svårt för att bestämma mig om den var fantastisk eller fruktansvärd. Lite som Herr W; "Det kan va så förfärligt, det kan va så bra". Kanske går att välja båda? Hur som helst så var det iaf helt fantastiskt att få träffa Marcus igen, denna underbara lilla varelse. Jag är oerhört glad att vi har börjat umgås igen och det kommer definitivt bli mer av den varan. Jag lovar dig en "gör om gör rätt" kväll i sommar och det får lov att bli snart!

Sedan tackar jag någon där uppe över att jag har en så fantastisk vän som Lindah. Att du kan vara så förstående och så hjälpsam. Så accepterande och så äkta. Tack för att du är du.

Imorgon väntar sjukgymnasten och ett möte på step in. I veckan blir det nämligen hårdtag med träningen vilket känns riktigt skönt och sen på tisdag väntar jobb igen.

Gällande sommarjobb så löste det sig faktiskt riktigt bra i slutändan. Jag hamnade nämligen i den oerhört förnämliga situationen att jag kunde välja mellan 3 olika jobb. Jag har redan valt ett och hoppas på att det kommer kunna gå att kombinera med ett annat. Det återstår att se. Kom även på i samband med detta att jag hitils har varit på 9st intervjuer och det har slutat med att jag har fått samtliga 9 jobb. Rätt bra statistik på det om jag får säga det själv! 

Känner mig dock oerhört skamfylld, ledsen, besviken, ångestfylld och mindervärdig efter gårdagskvällen,  vilket resulterar i ett inre kaos. Det är så många känslor på en och samma gång så man har svårt att välja vilken man egentligen ska känna. Det blir som allt på en gång eller ingenting. Men allt löser sig så småningom så det är bara att invänta när tiden känner sig redo för det.




Ann-katarin Rosenblad, hon sveper en 8 drinkar i rad
utan att blinka, jo jag svär

"Jävlar i det" sa polaren Per

Jag hade med mig min gitarr,

spelte och sjöng med känsla och darr
och när jag bad om en kyss till tack,
så fick jag en smäll så läppen sprack

Ann-Katarin Rosenblad, temperament till den milda grad

muskler och stål både här och där
"Jävlar i det" sa polaren Per

Men kärlekens makt är stor som ni vet

först var hon kall men sen var hon het
först sa hon nej, och sen sa hon ja
därefter blev allt som det skulle va'

Ann-Katarin Rosenblad

först var hon sur och sedan glad
därefter fylldes hon av begär

"Jävlar i det" sa polaren Per

1 kommentar:

  1. Vad händer jao?
    Kul med jobben! Ring å surra lite med Elsir.

    SvaraRadera