onsdag 18 april 2012

We are young

Det var ett tag sedan jag skrev igen men det blir ju lite så med en blogg, att man skriver vid behov. Behovet uppstår ju som oftast också när man inte mår så bra, och därför kanske dom flesta inläggen inte blir så glada, men det är sånt man får ta. Det är min blogg och jag skriver då jag behöver. Men nu mina vänner ska ni inte oroa er för att det kommer bli ett deppigt inlägg, för jag är ändå, trots läget, rätt så glad.

Sedan sist så har jag hunnit med en himla massa. För det första så var det ju tävlingsafton hemma hos moster och det gick ju dessvärre inte riktigt enligt planerna. Mitt lag förlorade i alla tävlingar, utom en... Vem som hade mest promille i sig. Vet inte om det hänger ihop på något sätt. Nåväl. Vi hade iaf roligast, det kan jag lova er. Och prisa vare lekledaren för alla klockrena tävlingar, vad skulle vi göra utan henne?! Men det var ju inte allt vad aftonen hade att erbjuda, utan kvällen avslutades ju på Public tillsammans med min allra bästa och käraste Elsir. Vilket oerhört kärt återseende det var och jag har verklige saknat henne otroligt mycket. Det var en toppen kväll på alla sätt och vis och jag är glad att hon var på besök, även fast själva anledningen kanske inte var den roligaste.

Efter det så har ju min finaste M äntligen kommit hem och det känns så fruktansvärt skönt! Det är så himla underbart att äntligen ha honom här hos mig och man kan börja på ett "normalt" förhållande tillsammans. Jag njuter verkligen av varje sekund! Och på tal om finaste M så fyllde han ju år medan han var i Norge och därför hade jag planerat en överraskning åt honom här hemma. Vinkällaren var bokad och han fick en ölprovning i present. Min bästa moster hade ordnat maten och min andra bästa moster hade fixat tävlingar. Det innebar även att min fina M nu är officiellt presenterad för min kära släkt och jag tror nog att det gick alldeles utmärkt. han är så bäst min M! <3

Sedan har jag ju fått jobba några gånger också vilket jag är otroligt tacksam för när allt är som det är. Jag behöver verkligen allt jobb jag kan få så jag hoppas verkligen på fler gånger nu.

Nu på fredag väntar nästa äventyr och då bär det iväg till Umeå för att lyxa till det. Hotell väntar och förhoppningsvis en grym kväll med Takida! Deltagare är som följer: mor och far, morbror kenneth med carina och kusin joakim. Och tillslut efter lite övertalande så lyckades jag även få med mig M, vilket känns riktigt fint. Jag vet att han inte tycker om takida speciellt mkt men jag gör det verkligen och det betyder mkt för mig att ha honom med.

Kort därefter, på lördagen väntar det andra äventyret och förmodligen det största av dom också. Då bär det iväg ner till storstaden för festligheter och studiebesök. Det kommer bli årets största partajande tillsammans med min allra bästa Lindah då jag ska visa endast det bästa av storstaden för henne. tillsammans med oss kommer det vara ett par följeslagare som säkerligen kommer att förgylla tillvaron för oss, det är jag absolut säker på. Kajsas är väl ett måste, eller hur Elsir?! me längtar long time. Senare på veckan är det dags för allvarligheter då vi sluter upp med resten av skolan för en himla massa intressanta studiebesök. Jag ser verkligen framemot det och tror att det kommer bli väldigt givande. Kvällarna hoppas jag planeras in med många spännande middagar och jag hoppas verkligen på att få återse min kära Annika och Maria.

Nu ska jag krypa ner under täcket tillsammans med Ester efter en lång och väldigt kaos liknande dag på arbetet.

Puss och kram på er alla!

1 kommentar: